środa, 3 lipca 2013

"Nocna szyna". Odcinek 2: Linia U2

Wiedeńska linia metra U2, oznaczona kolorem fioletowym, przez długi czas funkcjonowała jako odrzutek, na bardzo krótkim odcinku domykającym niejako od zachodu pierścień metra wokół centrum Wiednia. Kiedy został oddany do użytku pierwszy odcinek, skierowano tam podziemny tramwaj, kursujący na odcinku Mariahilfer Strasse - Friedrich-Schmidt-Platz (dziś Rathaus). W roku 1980 rozpoczęła się pełna obsługa linii, już jako metro, na odcinku Schottenrong - Karlsplatz. I tak przez prawie 28 lat...

Początkowo perony miały 80 m długości, a i pociągi były stosunkowo krótkie. Kiedy na początku XXI. wieku zaczęto przygotowania do przedłużenia linii, należało wydłużyć perony do 115 metrów. W wyniku tego, zamknięta została stacja Lerchenfelder Strasse, położona tuż za Volkstheater. Po wydłużeniu peronów stacji Volkstheater bowiem okazało się, że następna stacja położona jest zbyt blisko, by opłacalne było jej utrzymanie. W miejscu wejścia do dawnej stacji można obecnie wejść w kierunku stacji przesiadkowej Volkstheater.

W roku 2008, tuż przed Euro 2008, otwarte zostało przedłużenie linii do stacji Stadion, przez Praterstern i Messe. Dwa lata później, 10 października 2010 roku, linia U2 przekroczyła Dunaj i przez Stadlau dojechała do stacjo Aspernstasse. Końcem tego roku planowane jest otwarcie kolejnego odcinka Aspernstrasse - Seedstadt.

Ciekawostką jest, że linia U2 na odcinku od Ratusza do Karlsplatz porusza nie w nie swoim tunelu. Przeznaczony jest on bowiem od dawna dla linii U5, która ciągle jest w fazie planów. Według nich linia U2 miałaby poruszać się gdzieś na południe, w rejony Meidling.

Zapraszam do obejrzenia filmu z przejazdu linią U2 do w relacji Karlsplatz - Aspernstrasse! 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane