czwartek, 25 lipca 2013

"Nocna szyna". Odcinek 5: Linia U6

Linia U6 odbiega standardem od pozostałych linii wiedeńskiego metra. Jest to bowiem bardziej premetro, kursujące na większości trasy po nasypach i estakadach, zasilane poprzez pantografy odbierające prąd z sieci naziemnej.
Pierwotnie na trasie dzisiejszego U6 funkcjonował parowy Stadtbahn, otwarty w roku 1898. W roku 1925 nastąpiła elektryfikacja linii, a w roku 1989 jej konwersja i włączenie do sieci metra (mimo braku zmiany sposobu zasilania).
Początkowo, od października 1989 roku, U6 jeździło między Heiligenstadt lub Friedensbrucke, a Philadelphiasbrucke. Potem włączano kolejne odcinki: do Siebenhirten w 1995 roku, i do Floridsdorf - w 1996. Odcinek do Heiligenstadt został zamknięty, mimo, że estakada wykorzystywana niegdyś przez tę linię nadal istnieje.
Obecnie wszystkie pociągi zestawione są z jednostek typu T.
Na odcinku Gumpendorferstrasse - Nussdorferstrasse stacje mają zabytkowy charakter, gdyż w większości pochodzą z przełomu XIX i XX. wieku i były wykorzystywane przez niegdysiejszy StadtBahn. Jedynie Michelbeuern AKH i Thaliastrasse powstały później i wyglądają teraz nowocześnie, a stacja Westbahnhof została gruntownie przebudowana w 1992 roku w związku z linią U3.

Zapraszam do obejrzenia filmu na Youtube!

Budynek stacji Nussdorfer Strasse

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane