W latach 80. ubiegłego wieku przewożono nawet 43 mln pasażerów rocznie. Dziś jest to 5-6 mln, a i tak, jak na 40-tysięczne miasto jest to wynik całkiem niezły.
W tej chwili MZK posiada 47 autobusów, z czego 30% stanowi tabor niskopodłogowy (przeważają Solarisy). Organizuje przewozy na 10 liniach miejskich i 17 podmiejskich.
Co do częstotliwości linii, to bywa różnie. Jedyną linią z przyzwoitą częstotliwością rzędu 15-30 minut jest "jedynka" z Zasola do Zakładów Chemicznych. Pozostałe kursują różnie, ale oferta przewozowa się sprawdza, i brak jest nadmiernego tłoku w ciągu normalnego dnia. Obecnie w Oświęcimiu obowiązują rozkłady wakacyjne, które różnią się od tych całorocznych.
W mieście są dwa punkty przesiadkowe. Pierwszy z nich znajduje się na pętli przed Dworcem PKP, drugi na przystanku Miasto, gdzie większość linii zagląda.
Cennik przejazdów przedstawia się następująco:
Ciekawą formę przybiera rozkład jazdy, ponieważ MZK zestawiło go w formie bardzo porządnej prezentacji w PDF. Można ją sobie pobrać i mieć pod ręką, niekoniecznie mając dostęp do internetu.
To właściwie tyle, ile udało mi się zaobserwować względem komunikacji w tym mieście. Na koniec kilka zdjęć:
Tak wygląda rozkład jazdy |
Dab Silkeborg - nie tak dawno totalna podstawa taboru |
A to jeden z Alpino, kursujący po mieście |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane