wtorek, 20 sierpnia 2013

Stacje kolejowe Polski - dworzec Bielsko Biała Główna

Główny dworzec kolejowy w Bielsku Białej jest jednym z elementów miasta wartych odwiedzenia. Nawet, jeżeli nie przyjeżdżamy do miasta pociągiem.

Zabytkowy budynek dworca powstał w roku 1890, a obecnie jest odrestaurowany i przyciąga stylowym wyglądem, należnym zabytkom architektury z okresu cesarstwa austriackiego. Dzięki remontowi we wnętrzu budynku dworca odsłonięto zabytkowe polichromie, przywrócono dawny blask detalom architektonicznym. Budynek prezentuje się okazale, spełniając przy tym całkowicie swoją funkcję obsługi podróżnych.

Pora na słów kilka o części torowej dworca. Na stacji znajdują się cztery perony: 1, 2, 3 oraz jednokrawędziowy peron ze ślepym torem 1a. Perony niestety nie nawiązują do wystroju dworca. O ile stojący przy peronie 1 budynek ze stylowym zadaszeniem nieco go ratuje, o tyle perony 2 i 3 niczym nie różnią się od tych dobrze znanych z Płaszowa czy Łobzowa w Krakowie. Na perony można się dostać za pomocą przejścia podziemnego lub poprzez kładkę pieszą, łączącą Dworzec PKS przy ulicy Warszawskiej z ulicą Okrzei, czyli tak zwanym Przechodem Dworcowym.

Dworzec ten sklasyfikowany jest w kategorii B (odprawa 1-2 mln podróżnych rocznie). Obsługuje połączenia ogólnopolskie (PKP Intercity) oraz regionalne, operowane przez Koleje Śląskie (Katowice, Cieszyn, Kęty, Wadowice, Żywiec, Zwardoń).

Stacja ze wszech miar godna uwagi i zobaczenia, nawet przez komunikacyjnych laików ;)

Umiejscowienie dworca (googlemaps)

Widok dworca z Przechodu Dworcowego (pode mną peron 2)

Bardzo czyste i przyjazne wszystkim wnętrze holu dworca w Bielsku Białej (aż chce się czekać na pociąg!)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane