Dokładnie wczoraj, 5 października, po raz pierwszy pociąg metra linii U2 dojechał do nowej stacji Seestadt, zatrzymując się po drodze na stacjach Hausfeldstrasse S-bahn i Aspern Nord, gdzie także docelowo powstanie stacja kolejowa. W planach jest budowa jeszcze jednej stacji o nazwie An Den Alten Schanzen. Na nowym odcinku pociągi będą kursować co 6-10 minut, co oznacza, że do końca dojeżdżać będzie co drugi pociąg. Czas przejazdu całą linią od Karlsplatz wynosi 31 minut.
W tej samej części miasta zakończono budowę nowego odcinka tramwajowego, o długości 4,6 kilometra. Jego trasa wiedzie od Kagraner Platz do Hausfeldstrasse przez Gewerbepark Stadlau. Na trasie zastosowano ciekawe rozwiązanie, ponieważ przystanek Gewerbepark Stadlau usytuowano na estakadzie, dodatkowo z zastosowaniem przystanku wyspowego, więc najazdy na estakadę są krzyżujące z obu stron. Trasę tę obsługuje linia 26. W związku z tym faktem do Aspern kursuje linia 25, zawieszonej przez pewien czas po otwarciu U1 do Leopoldau. Linia ta powróciła na trasie Floridsdorf - Oberdorfstrasse przez Prandaugasse. Tym samym z obsługi tramwajowej wyłączony został odcinek Kagran - Kagraner Platz i przystanek Steigenteschgasse.
W najbliższych latach Wiedeń czeka jeszcze jedna ważna inwestycja. Od przyszłego roku rozpocznie się modernizacja linii U4, która pochłonie 335 milionów euro i potrwa do 2020 roku.
![]() |
Budowa torowiska linii 26, Am Heidjochl (www.wien.gv.at) |
![]() |
Przebieg nowego odcinka U2 (www.wien.gv.at) |
![]() |
Wagon w trakcie próbnego przejazdu nową trasą (www.vienna.at) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane