W roku 1999 linia zniknęła na amen. Właściwie prawie na amen, ponieważ jej nowe życie, na trasie Bronowice Małe - Krowodrza Górka (po otwarciu torów na Pawiej), weszło w życie w roku 2007. Niedługo potem, w roku 2008 linia uległa skróceniu do Dworca Towarowego, a potem, w roku 2010, przeniesiono "dwunastkę" z Bronowic do Cichego Kącika.
Tym samym linia dublowała "piętnastkę" na większości swojej trasy i generalnie miała małe powodzenie. Podróżowali nią właściwie przypadkowi pasażerowie, co ostatecznie doprowadziło do jej likwidacji w roku 2011. Później linia wróciła jeszcze na jakiś rok na trasie Wieczysta - Ruczaj, a po uruchomieniu pętli Czerwone Maki przeszła do historii, czyniąc kolejną po "siódemce" lukę w krakowskiej numeracji.
Wielka Remarszrutyzacja zakłada powrót "dwunastki" na następujących trasach:
- wariant I: Krowodrza Górka - Dra Twardego - Pawia - Westerplatte - Starowiślna - Dietla - Monte Cassino - Kapelanka - Grota-Roweckiego - Bobrzyńskiego - Czerwone Maki
- wariant II: Bronowice - Bronowicka - Podchorążych - Królewska - Karmelicka - Dunajewskiego - Basztowa - Lubicz - Rakowicka - Cmentarz Rakowicki
Przejazd linią 12 na trasie Cichy Kącik - Basztowa LOT (wagon GT6 #196) - jakość koszmarna, ale tak wspomnieniowo można zajrzeć :)
![]() |
źródło: polskalokalna.pl |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane