Na stronie spółki, w zakładce regiony: małopolskie, pojawiła się wprawdzie kilka dni temu dość obszerna, i nieco niekonkretna informacja odnośnie wejścia w życie z dniem 15 grudnia nowego rozkładu jazdy, jednakże oficjalnie tabel PR nie umieściły w dalszym ciągu. A mamy już przecież środę!
W oparciu więc o dostępne źródła pozwolę sobie zrewidować efekty nowego rozkładu jazdy pociągów w Małopolsce.
Połączenia lokalne - Przewozy Regionalne
W ramach połączeń lokalnych mamy następujące rewelacje:
- Do Wieliczki Rynek Kopalnia pojadą w dni robocze 22 pary pociągów, a w dni wolne aż 15 par, co pozwoli na poprawę taktu pociągów (niektóre nawet co 20 minut),
- Na trasie Kraków - Tarnów - Rzeszów zwiększy się liczba bezpośrednich połączeń do 6 par, z których właściwie wszystkie będą kursować codziennie; pojawią się pociągi bezpośrednie relacji Tarnów - Przemyśl, o których wspomniałem w komunikacie dla Podkarpacia,
- Na trasie Kraków - Trzebinia bez większych zmian, jednakże dzięki pewnym rotacjom oferta ulegnie poprawie, przede wszystkim w dni wolne (pojadą wtedy z Krakowa 22 pociągi); Pociągów do Oświęcimia będzie 13 par z Krakowa (plus jedna z Trzebini, jak dotychczas), przy czym tylko dwie z nich kursować będą w (D),
- Pociąg IR Orlik, który w ostatnim rozkładzie przyczyniał się do oszczędzania, teraz znów pojedzie codziennie, a dodatkowo na całej trasie będzie funkcjonował jako pociąg osobowy Regio,
- Za pociąg do Chrzanowa, kursujący w dniach pon-pt o 15:18, na odcinku Krzeszowice - Chrzanów pojedzie autobus komunikacji zastępczej,
- Pociąg IR Łużyce do Węglińca wylatuje, natomiast IR Galicja zostaje, i w zmienionych godzinach pojedzie do Międzylesia przez Kłodzko (odjazd z Krakowa o 13:57),
- Z powodu dalszych ograniczeń przepustowości CMK, do Warszawy pojedzie tylko jeden skład InterRegio o godzinie 8:00 z Krakowa (IR Matejko),
- Na trasie Tarnów - Nowy Sącz nastąpią poważne zmiany rozkładu jazdy, wynikające z uwzględnienia wniosków od pasażerów; należy zapoznać się ze zmianami, bo wariantów jest trochę,
- Sporo pociągów do samych Krzeszowic, dzięki czemu do stacji Kraków Business Park w godzinach szczytu będzie zapewniona dobra częstotliwość,
- Na pozostałych liniach nic szczególnego, czyli: bez szału w kierunku Sędziszowa, ciąg dalszy uwalania "zakopianki" i Wadowic...
- Od 1 lutego planowane jest zamknięcie trasy do Balic w celu rozpoczęcia prac, a od 9 marca planowane jest zamknięcie odcinka Strzyżów - Sucha Beskidzka dla dokończenia budowy zbiornika w Świnnej Porębie.
Połączenia dalekobieżne - PKP Intercity
Co do pociągów PKP Intercity, zestawienie zmian prezentuje się następująco w Małopolsce:
- Pociąg TLK Monciak z Gdyni do Zakopanego kursował będzie przez Kielce,
- Do Lublina niezmiennie dojeżdżać będą TLK Jadwiga i TLK Jagiełło,
- Na trasie Kraków - CMK - Warszawa, kursować będzie 11 par pociągów, wśród których znajdzie się EIC Lajkonik do/z Warszawy, EIC Norwid do/z Gdyni oraz EIC Warmia do/z Olsztyna,
- Pociąg TLK Warmia przekwalifikowany zostanie na kategorię EIC, i dodatkowo dojeżdżał będzie w wybrane dni i w soboty do Zakopanego,
- W okresie ferii zimowych zaplanowano 6 par pociągów z Warszawy do Zakopanego,
- Do Rzeszowa sumarycznie utrzymanych zostanie z Krakowa 8 par pociągów (6 do Przemyśla), z czego 4 będą bezpośrednimi pociągami z kierunku Wrocławia (3 do Przemyśla)
- TLK Hetman, bezpośredni pociąg z Zamościa do Poznania,
- TLK Barnim zostaje wycofany z Krakowa,
- TLK Pogórze pojedzie objazdem przez Skawinę, omijając Krzeszowice i Trzebinię,
IR Łużyce 14 grudnia wyjedzie z Krakowa do Węglińca po raz ostatni |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane