sobota, 28 grudnia 2013

ŚLĄSKIE: Koleje Śląskie nie kupią pozostałych 14WE od SKM Warszawa

Szybka Kolej Miejska w Warszawie chce pozbyć się pozostałych sześciu jednostek 14WE, wyprodukowanych w nowosądeckim Newagu. Spółka skarży się na wysoką awaryjność pojazdów. Dwa składy przeszły w posiadanie Kolei Śląskich po 12-miesięcznym okresie dzierżawy. Obecnie trwają procedury przejęcia, KŚ chcą przystosować pojazdy do obsługi niskich peronów. Na tym jednak koniec.

Jak donosi Kurier Kolejowy, rzecznik Kolei Śląskich jednoznacznie stwierdza, że spółka nie przewiduje dalszych zakupów w Warszawie. Przewoźnik ograniczy się do przejmowanych właśnie dwóch jednostek, i nie jest zainteresowany kolejnymi. Pojazdy 14WE nadal są więc na sprzedaż, choć o nabywcę może być trudno, ponieważ jednostki te, zbudowane na bazie układu napędowego pafawagowskich EN57, nie są adekwatne do tego, czego oczekuje się od współczesnych pojazdów kolejowych.

Kto wie, może inni przewoźnicy zainteresują się tymi jednostkami? Może składy te to szansa na wzbogacenie parku taborowego dla powstających Kolei Małopolskich? Małopolska ma wszakże doświadczenie w obsłudze takiej jednostki, ponieważ użytkuje tzw. Pociąg Papieski, będący siódmą tego typu jednostką w kraju. Czas pokaże.

Stare malowanie 14WE w Warszawie (źródło: pl.wikipedia.org)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane