sobota, 25 stycznia 2014

KRAKÓW: Przebudowa trasy do Nowej Huty (część 2) - zmiany tras komunikacji miejskiej

Jak już wspominałem, w związku z remontem trasy tramwajowej w ciągu ulicy Mogilskiej i alei Jana Pawła II, trasy wielu linii tramwajowych i autobusowych zostaną zmienione. A oto szczegóły, z krótkim komentarzem:

Linie tramwajowe:

5, 9 – zostaną zawieszone,

1, 14 – kursować będą bez zmiany trasy i częstotliwości, do obsługi linii 14 kierowany będzie tabor NGT8,

4 – kursować będzie od Wzgórz Krzesławickich do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie Aleją Pokoju, Powstania Warszawskiego do Ronda Mogilskiego, gdzie linia wróci na swoją stałą trasę do Bronowic Małych. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

10 – kursować będzie od Pleszowa do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie Aleją Pokoju, Powstania Warszawskiego do Ronda Mogilskiego, gdzie linia wróci na swoją stałą trasę do Borku Fałęckiego. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

22 – kursować będzie na stałej trasie Walcownia – Borek Fałęcki ze zmniejszoną częstotliwością do 20 min przez cały dzień,

52 – kursować będzie od Os. Piastów do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie Aleją Pokoju, Powstania Warszawskiego do Ronda Mogilskiego, gdzie linia wróci na swoją stałą trasę do Czerwonych Maków. Częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona w godzinach szczytu do 10 min,

64 – na całej trasie zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa „Za Tramwaj",

70 – zastępcza linia tramwajowa, kursować będzie na trasie: Czerwone Maki – Grota-Roweckiego – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – Dworzec Towarowy z częstotliwością 10 min tylko w godzinach szczytu w dni powszednie,

72 - zastępcza linia tramwajowa, kursować będzie na trasie: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Brożka – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Grzegórzecka – Aleja Pokoju - Dąbie z częstotliwością 20 min w godzinach 6 – 19 tylko w dni powszednie,

75 – zastępcza linia tramwajowa kursować będzie na trasie: Nowy Bieżanów – Ćwiklińskiej – Wielicka – Starowiślna – Grzegórzecka – Powstania Warszawskiego – tunel – Prądnicka – Krowodrza Górka z częstotliwością 20 min przez cały tydzień,

77 - zastępcza linia tramwajowa, kursować będzie na trasie: Os. Piastów – Piasta Kołodzieja – Broniewskiego – Andersa – Solidarności – Ujastek – Mrozowa – Walcownia z częstotliwością 20 min tylko w godzinach szczytu w dni powszednie.

Komentarz: jak widać, nie wszystkie linie udało się skierować przez Aleję Pokoju, co spowodowane jest ograniczoną przepustowością tego ciągu. Jednakże mieszkańcy Dąbia skorzystają na remoncie przede wszystkim poprzez wysoką częstotliwość oraz pojawienie się czasowej linii 72, która startować będzie właśnie z pętli Dąbie. Dodatkowo warto zauważyć, że pojawi się zastępcza linia 77, kursująca po trasie... dawnej linii 17! Utrzymana zostanie 5-minutowa częstotliwość w ciągu Dworzec Główny - Czerwone Maki, gdzie linia 70 zrekompensuje pocięcie linii 52.

Linie autobusowe:

124/424 – zostaną zawieszone (w zamian uruchomione zostaną linie 724 i 744)

128 – wprowadzona zostanie korekta trasy i kursować będzie od Mistrzejowic do Ronda Młyńskiego bez zmian, następnie ulicą Meissnera, Mogilską do Ronda Mogilskiego, gdzie linia wróci na swoją stałą trasę do Powstańców Wielkopolskich. Częstotliwość kursowania wyniesie 15 min w godzinach szczytu, 24 min poza godzinami szczytu i w weekendy,

163 – kursować będzie na stałej trasie Rżąka – Kombinat. Zostanie uruchomiona we wszystkie dni tygodnia i funkcjonować będzie z częstotliwością 24 min w godzinach szczytu, 30 min poza godzinami szczytu, 60 min w weekendy. Poza szczytem i kilkoma kursami wieczorem oraz w weekendy linia zostanie skrócona przez Al. Róż do Alei Przyjaźni i funkcjonować będzie na trasie Rżąka – Aleja Przyjaźni,

182 – kursować będzie na stałej trasie Os. Na Stoku – Dworzec Główny Wschód ze zwiększoną częstotliwością do 15 min w godzinach szczytu, 24 min poza godzinami szczytu i 30 min w weekendy,

482 – kursować będzie na stałej trasie Mistrzejowice – Dworzec Główny Wschód ze zwiększoną częstotliwością do 15 min w godzinach szczytu i 24 min poza godzinami szczytu. Linia nie będzie funkcjonować w weekendy. Rozkłady jazdy linii 182 i 482 zostaną ze sobą skoordynowane, dzięki czemu na wspólnym odcinku utworzą 7,5 minutowy takt kursowania w godzinach szczytu oraz 12 minutowy poza godzinami szczytu,

704 – zastępcza linia autobusowa, kursować będzie na trasie Rondo Czyżyńskie – Rondo Mogilskie z częstotliwością 5 min w godzinach szczytu oraz 8 min poza godzinami szczytu i w weekendy,

724/744 – zastępcze linie autobusowe kursujące na trasie: Czyżyny Dworzec – Rondo Czyżyńskie - Aleja Jana Pawła II – Mogilska – Ułanów (724) – Meissnera (744) – Rondo Młyńskie – Pilotów – Łukasiewicza (powrót: Grochowska) – Beliny-Prażmowskiego – Lubicz – Basztowa – Dunajewskiego – Piłsudskiego – Cracovia Stadion z częstotliwością 15 min w godzinach szczytu i 24 min poza godzinami szczytu i w weekendy. Linie utworzą takt kursowania 7,5 minutowy w godzinach szczytu i 12 minutowy poza godzinami szczytu i w weekendy.

Komentarz: wiele do powiedzenia tutaj nie ma, na uwagę zasługuje "przerobienie" linii 163 ponownie na całodzienną, oraz skierowanie linii 184 przez Wieczystą, co odciąży linię zastępczą 704. Zobaczymy w praktyce, jak spisze się zaproponowany układ komunikacji zastępczej, choć z pewnością będzie ciężko... Jeszcze jedna obserwacja: obsługę linii 704 zapewni Mobilis.

źródło: zikit.krakow.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane