sobota, 4 stycznia 2014

KRAKÓW: Remonty torowisk w roku 2014

Poza mającą ruszyć niebawem przebudową torowiska tramwajowego Plac Centralny - Rondo Mogilskie, w Krakowie, jeśli wierzyć zapewnieniom ZIKiTu, będzie się dużo działo.

Na pierwszy ogień pójdzie torowisko tramwajowe w ciągu ulicy Na Zjeździe (rejon Placu Bohaterów Getta, dla słabo zorientowanych). Kilkusetmetrowy odcinek torowiska tramwajowego w tym rejonie jest w fatalnym stanie i jeżeli nie uda się go naprawić przed latem, może dojść do kryzysu na trasie KST, zanim jeszcze powstanie odciążenie tego ciągu, biegnące estakadą między Wielicką a Lipską. Jak zapewnia dyrektor ZIKiT, uczynione zostanie wszystko, by roboty ruszyły wczesną wiosną.

Kolejnym, spędzającym miastu sen z powiek odcinkiem, jest torowisko tramwajowe na krakowskich Plantach, a dokładnie między ulicą Piłsudskiego a Dworcem Głównym, gdzie torowisko dosłownie się rozpada. Mieszkańcy Krakowa doświadczają skutków niedoinwestowania tego fragmentu sieci od wiosny do wczesnej jesieni, kiedy to pęknięcia i wybrzuszenia szyn zdarzają się tam nawet kilka razy dziennie, w różnych miejscach. Remont tej trasy ma odbyć się w trzech etapach: Piłsudskiego - Bagatela, Bagatela - Basztowa LOT i Basztowa LOT - Dworzec Główny. Tam modernizację przeprowadzić po prostu trzeba, jeśli tylko znajdą się na ten cel potrzebne środki.

Podsumowując, jeśli wszystko dobrze się ułoży, Kraków czeka komunikacyjny armagedon. Jednak, mając na uwadze stare przysłowie, że żeby było lepiej to musi być gorzej, życzę Urzędnikom wszystkiego najlepszego w tej materii i liczę, że założenia na rozpoczęty właśnie rok się spełnią.

Ten fragment wygląda jeszcze całkien "nieźle" w porównaniu z pozostałymi dwoma (źródło: lovekrakow.pl)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane