niedziela, 19 stycznia 2014

Krakowskie tramwaje. Linia 18.

Dzieje krakowskiej "osiemnastki" sięgają roku 1959, kiedy to linia o tym numerze zastąpiła linię 0 na trasie Cichy Kącik (wówczas jeszcze Małe Błonia) - Plac Wolnica. Później tramwaje te kursowały do Św. Wawrzyńca, Dworcowej, Dajworu, a nawet do Borku Fałęckiego.Ostatecznie stałą trasą stał się odcinek Cichy Kącik - Łagiewniki (rok 1999).

Po otwarciu w 2011 roku pierwszego odcinka nowej trasy na Ruczaj, to właśnie tam powędrowała linia 18. Ostatecznie była jedną z tych, które na trwałe wpisały się w tramwajowy krajobraz tego rejonu i w wyniku małej remarszrutyzacji "osiemnastka" pozostała na Ruczaju (dokładnie na pętli Czerwone Maki), natomiast z drugiej strony, zamiast na Cichy Kącik, kursuje do Krowodrzy przez Nowy Kleparz. Jest obecnie jedną z najmocniej obleganych w Krakowie linii tramwajowych.

"Osiemnastka" liczy obecnie ponad 12 km długości, i jest jedną z niewielu linii w całości obsługiwanych przez tramwaje niskopodłogowe NGT6. Czas przejazdu nią to około 46 minut.

Linia 18: Krowodrza Górka - Czerwone Maki

A tak wyglądała "osiemnastka", kiedy kursowała na starej trasie w obsadzie 1 x 105Na (źródło: commons.wikimedia.org)


1 komentarz :

  1. Świetne są te zdjęcia dawnego Krakowa! Czyżby to ul. Franciszkańska?

    OdpowiedzUsuń

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane