Początkowo, aż do roku 1999, miała ona swoją końcówkę na Dworcu Towarowym (czyli nawet po otwarciu trasy do pętli o nazwie os. XXX-lecia PRL, dziś Krowodrza-Górka). Po stronie południowej linia sukcesywnie zwiększała swój zasięg, dojeżdżając kolejno do Matecznego (1960), Łagiewnik (1965) i w końcu do Borku Fałęckiego (1976).
Przez kilkanaście lat "dziewiętnastka" stanowiła jeden z kręgosłupów komunikacji tramwajowej w Krakowie. Zmieniło się to w momencie, kiedy, po małej remarszrutyzacji w listopadzie 2012 roku jej trasa ponownie skrócona została do Dworca Towarowego, a kilka miesięcy później linia przestała docierać do Borku, kończąc w Łagiewnikach. Dziś linia kursuje w okrojonej formie z Łagiewnik do Dworca Towarowego, przez Kalwaryjską, Starowiślną i Długą. Zdecydowanie straciła tym samym na znaczeniu...
Linia 19 (Kraków): Dworzec Towarowy - Borek Fałęcki
![]() |
Tak kiedyś wożono się na "dziewiętnastce" - fot. MPK Kraków (źródło: www.kurierkolejowy.eu) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane