Całość obejmuje zakup 20 nowoczesnych pociągów FLIRT, których dostawcą jest Stadler Polska z siedzibą w Siedlcach, oraz budowa pełnego Zaplecza Technicznego do obsługi serwisowej składów. Jako prace towarzyszące podjęte zostały:
- budowa nowych przystanków kolejowych na terenie aglomeracji: Łódź Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Domaniewice Centrum, Ozorków Nowe Miasto, Zgierz Jaracza, Łódź Pabianicka, Łódź Dąbrowa,
- rewitalizacja linii kolejowej numer 16 na odcinku Zgierz - Łódź Widzew, wraz z remontem przystanków kolejowych: Łódź Arturówek, Łódź Marysin (obecnie Radogoszcz, przystanek przeniesiony w przystępniejszą lokalizację) oraz Łódź Stoki,
- rewitalizacja pozostałych odcinków kolejowych w zasięgu ŁKA (m.in. Zgierz - Kutno)
Poza nowymi pojazdami, ŁKA operować będzie w sumie 17 zmodernizowanymi składami Pafawag EN57 (znane przez pasażerów od pewnego czasu), a w skład parku taborowego wejdzie także pociąg ED59 Acatus w ilości sztuk jeden. Do roku 2020 planuje się zakup kolejnych 10 jednostek na potrzeby kolei.
Wydaje się, że miasto i sama spółka są świetnie przygotowane do pełnienia swoich obowiązków. I choć pojawiają się głosy, że nie wszystkie nowe przystanki na trasie ŁKA są dostatecznie dobrze skomunikowane i dostępne dla pasażerów (m.in. przystanek Łódź Dąbrowa, do którego z pętli tramwajowej jest słuszny spacer), to jednak uważam, że inicjatywa ta jest bardzo dobra i godna zainteresowania. Oby więcej tego rodzaju przedsięwzięć w naszym kraju.
Na koniec, słowem komentarza, powiem, że w mojej ocenie podobny zabieg powinien zostać poczyniony w kwestii podmiejskich tramwajów, które dogorywają ostatkiem sił, a przecież takie miasta jak Konstantynów czy Aleksandrów Łódzki nie mają dostępu do kolei, zatem szybko przemieszczające się tramwaje byłyby dla nich doskonałą alternatywą za rozsądne pieniądze. Łódź powinna to przemyśleć.
![]() |
Plan sieci Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (źródło: lka.lodzkie.pl) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane