czwartek, 9 stycznia 2014

RZESZÓW: Pociąg TLK w Bieszczady najwcześniej latem 2015

Trwają prace rewitalizacyjne na linii Rzeszów - Jasło, które, według deklaracji PKP PLK, zakończą się we wrześniu tego roku. Odcinek Jasło - Zagórz (linia kolejowa 108) jest już gotowy do przyjęcia obsługi pociągów pospiesznych TLK spółki PKP Intercity. Mimo to jednak nie uda się wprowadzić tego połączenia do rozkładu jazdy w grudniu 2014 roku.

Wszystko przez to, że spółka PKP Intercity nie dysponuje w tej chwili potrzebnymi do tego celu lokomotywami spalinowymi. Ogłoszony niedawno przetarg na zakup 10 takich pojazdów został unieważniony, z uwagi na rażąco niską ofertę złożoną przez bydgoską Pesę. W związku z tym, jak ocenia Prezes spółki, Janusz Malinowski, prawdopodobne jest raczej uruchomienie tego rodzaju połączeń dopiero w sezonie letnim roku 2015.

Istnieją dwie trasy, którymi z dużym prawdopodobieństwem mogą kursować pociągi TLK. Pierwsza to trasa z Rzeszowa przez Jasło, natomiast z druga możliwość to poprowadzenie pociągów ze Stróż przez Gorlice i Jasło do Zagórza. W tym przypadku wagony prowadziłby pociąg do Krynicy, a w stacji Stróże następowałoby przełączenie grupy wagonów do Zagórza. Biorąc pod uwagę fakt, że społeczność powiatu gorlickiego usilnie zabiega o powrót pociągów na swój odcinek linii 108, oraz to, że obie trasy są zmodernizowane, nic nie jest przesądzone.

Wnioski o wytrasowanie pociągów na nowy rozkład składa się do kwietnia. PKP Intercity nie wystąpi o miejsce w rozkładzie dla połączeń do Zagórza, dopóki nie będzie dysponować adekwatnymi lokomotywami. Wczoraj spółka poinformowała, że wpłynęły dwie oferty na dostawę i obsługę serwisową dziesięciu pojazdów. Czekamy na dalszy rozwój wypadków.

Prezes Malinowski zapowiedział podczas prezentacji nowych wagonów PKP Intercity w Katowicach, że w przypadku dużego zainteresowania takimi połączeniami oferta może zostać rozszerzona i zamiast pociągów weekendowo-sezonowych możliwe będzie uruchomienie codziennego połączenia.

Czy w przyszłym roku czeka nas taki widok? (źródło: podkarpackakolej.net)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane