wtorek, 25 lutego 2014

Stacje kolejowe Polski - Kraków Łobzów

Pewnie niewielu z Was potrafi sobie obecnie wyobrazić brak stacji kolejowej w Łobzowie. Jest to najlepiej usytuowany względem okolicznego układu urbanistycznego przystanek osobowy na terenie Krakowa. W tym roku będzie on obchodził 37. rocznicę otwarcia dla ruchu. Początkowo w tym rejonie funkcjonowała jedynie rampa wojskowa (obecnie złom), którą kierował posterunek odgałęźny Łobzów.

Przystanek osobowy w Łobzowie otwarty został dla podróżnych 22 maja 1977 roku, i od tego czasu obsługuje lokalny ruch pasażerski, prowadzony pociągami Regio w kierunku Katowic, Oświęcimia, Trzebini czy Wieliczki. Historycznie na stacji zatrzymywały się także pociągi przyspieszone RegioPlus, niektóre pociąg InterRegio, zdarzały się postoje pociągów pospiesznych. Z Łobzowa jeszcze kilka lat temu można było dojechać bezpośrednim pociągiem osobowym do Tarnowa, na Słowację, do Wisły czy Wodzisławia Śląskiego.

Stacja składa się z jednego, wyspowego peronu, przystosowanego do obsługi jednostek wysokoperonowych. Na powierzchni peronu znajduje się mała kasa biletowa, sprzedająca krajowe bilety kolejowe, a także trzy wiaty peronowe z ławeczkami. Do wejścia służą schody po zachodniej stronie peronu, prowadzące do dawnego tunelu drogowego w ciągu ulicy Wrocławskiej, który obecnie jest wyłącznie ciągiem pieszo-rowerowym (drogę przełożono kilka metrów dalej, pod nowy wiadukt).

Mimo mało zachęcającej estetyki, stacja ta jest obdarzona potężnym potencjałem, i każdego dnia wykorzystywana jest przez tysiące pasażerów kolei. Niewielki lifting mógłby odmienić jej oblicze o 180 stopni.

Peron

Schody (notorycznie malowana klatka)

Na peronie jest zielono, murki oporowe są niebezpiecznie wystające, ale i tak wygląda to nie najgorzej.

Gorzej z tunelem pieszym, który podczas deszczu przecieka bardzo mocno

Po prawo od miejsca wykonania tego zdjęcia znajduje się przystanek autobusowy



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane