W Polsce pojawił się na przegubowe trolejbusy nieco inny pomysł. Pod koniec lat 80. XX wieku podjęto próbę przebudowy pierwszego autobusu Ikarus 280 na elektryczny pojazd zasilany pałąkami. Prototypowi nadano oznaczenie 280E i wysłano na miasto. Wszystko miało miejsce w WPK Słupsk.
Taki przeszczepów powstało w naszym kraju w sumie trzynaście sztuk. Kursowały one w Lublinie i Gdyni, oraz początkowo w Słupsku. Ostatecznie przełom XX i XXI wieku zakończył definitywnie karierę pojazdów Ikarus 280E. Ostatni z nich wycofany został ze służby liniowej w barwach PKT Gdynia w roku 2001.
![]() |
Ikarus 280E (przebudowa z 280.26) dogorywa na terenie zajezdni Redłowo w Gdyni (fot. Maciej Karpowicz / pl.wikipedia.org) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane