Aby referendum było ważne i prawomocne, frekwencja musiała wynieść minimum 30% populacji miasta, czyli zagłosować musiało około 175 tysięcy Krakowian. Ostatecznie do urn poszło prawie 36% uprawnionych, którzy opowiedzieli się za przyspieszeniem w kwestii ścieżek rowerowych (ponad 85% głosów na TAK), budową systemu monitoringu wizyjnego (prawie 70% na TAK) oraz za budową w Krakowie metra (ponad 55% mieszkańców na TAK). Blisko 70% głosujących sprzeciwiło się organizacji ZIO w 2022 roku.
W kwestii budowy metra Krakowianie wydają się być najbardziej ostrożni, jednak, jak pokazały wyniki głosowania, chcą jego budowy. Wygląda więc na to, że rozmowy w tej sprawie będą się nadal toczyć i bardzo możliwe, że w ciągu najbliższych lat coś w tej sprawie się wyklaruje. Nie bez znaczenia jest oferta Alstomu i zmiany w przepisach dotyczących Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, dzięki któremu Kraków mógłby sobie na taki luksus pozwolić. Luksus konieczny, z uwagi na zmniejszającą się przestrzeń miejską i ciągłą niewydolność koncentrycznego układu komunikacji tramwajowej.
![]() |
Czy i kiedy Kraków będzie mógł pochwalić się taką siecią metra? (źródło: www.gazetakrakowska.pl) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane