Podobnie jak wszystkie stacje kolejowe na tej trasie, także ona otwarta została w roku 1847. Obecnie w dalszym ciągu obsługiwana jest przez lokalne pociągi osobowe, uruchamiane przez Przewozy Regionalne. Na peron dostać się można przy pomocy kładki. Kilka lat temu przy bocznym torze (od strony parkingu) pojawił się prowizoryczny, krótki peron z płyt żelbetonowych, który wykorzystywano do niedawna przy okazji wyłączeń z ruchu na bocznicy do Balic (do przesiadek z pociągów na autobusy zastępcze). Obecnie nie jest on używany.
Przy stacji znajdują się dwa budynki: stacyjny, w którym dawniej działała kasa z poczekalnią (obecnie mieści się tam posterunek PKP Cargo), oraz mieszkalny. Oba są w dobrym stanie, a budynek dawnej kasy jest dodatkowo odmalowany i prezentuje się całkiem estetycznie.
Stacja Mydlniki znana jest z częstych zajść z udziałem kibiców i kiboli, których ze względu na rzadką zabudowę często odbierano i eskortowano właśnie stamtąd. Najsłynniejsze wydarzenia z 22 marca 2008 roku spowodowały zatrzymanie prawie 40 osób, śledztwo i burzę medialną, ponieważ według relacji świadków i samych kibiców policja była wówczas niezwykle brutalna.
Budynek stacji Kraków Mydlniki |
Widok ze schodów kładki na peron osobowy. W tle widoczny krótki, tymczasowy peron. |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane