W kwestii trakcji tramwajowej ZTM proponuje następujące założenia:
- linie 3, 4, 6, 10, 18, 25 i 26 powrócą na trasy sprzed rozpoczęcia budowy,
- pojawi się nowa linia numer 11, kursująca z Os. Górczewska przez Rondo Daszyńskiego do Placu Narutowicza (dowozówka), która zastąpi linię 8 (w prawobrzeżnej części miasta zastąpiona linią 22),
- Linia 22 z prawej strony będzie zaczynać i kończyć na pętli Wiatraczna,
- Linia 23 zostanie odchudzona z ilości kursów,
- Linia 24 zostanie skrócona do pętli Wiatraczna (brak miejsca na Gocławku),
- Linia 28 pojedzie do pętli Kawęczyńska-Bazylika,
- linie 512, 527, 738 i 805 zostaną skrócone do Dworca Wileńskiego,
- część kursów linii 160 wykonywana będzie w wariancie skróconym do Dworca Wileńskiego (oznaczone jako linia 260),
- linia 718 będzie dojeżdżała do Dworca Wschodniego,
- linie 102 i 125 zostaną skrócone do stacji Stadion Narodowy,
- linia 166 będzie kursować przez ulicę Podskarbińską i al. Waszyngtona,
- linia 105 zostanie skrócona do pętli Rondo Daszyńskiego,
- linia 159 zostanie podzielona na 159 i 155; linia 159 kursować będzie na trasie EC Siekierki - CH Blue City, natomiast linia 155 pojedzie z Koła do Ronda Daszyńskiego,
- linia 187 zostanie skrócona i zamiast na Stegnach skończy na Placu Konstytucji,
- linia 109 kursować będzie do Dworca Centralnego przez ulicę Prostą,
- linia 178 wróci na Postą i Świętokrzyską,
- linia 174 zostanie skrócona do Emilii Plater (z kierunku południowego),
- planowana jest nowa linia 151, która obsłuży stację Centrum Nauki Kopernik na Powiślu, i prawdopodobnie wyląduje na Mariensztacie,
- obsługę placu Grzybowskiego zapewni linia 227,
- wytyczony zostanie kontrapas autobusowy ulicami Zajęczą, Wybrzeżem Kościuszkowskim i Tamką, który zapewni podjazd pod nową stację metra także autobusom jadącym z północy.
![]() |
Mapa sytuacyjna planowanych zmian w trakcji tramwajowej z uwzględnieniem nowych torowisk (źródło: www.ztm.waw.pl) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane