piątek, 2 maja 2014

WARSZAWA: Przymiarki do reformy układu komunikacyjnego po otwarciu II linii metra

16 kwietnia do wiadomości publicznej podano wstępne założenia reformy układu komunikacyjnego w Warszawie, w związku ze zbliżającym się otwarciem centralnego odcinka II linii warszawskiego metra. Propozycje te poddawane będą konsultacjom społecznym.

W kwestii trakcji tramwajowej ZTM proponuje następujące założenia:
  • linie 3, 4, 6, 10, 18, 25 i 26 powrócą na trasy sprzed rozpoczęcia budowy,
  • pojawi się nowa linia numer 11, kursująca z Os. Górczewska przez Rondo Daszyńskiego do Placu Narutowicza (dowozówka), która zastąpi linię 8 (w prawobrzeżnej części miasta zastąpiona linią 22),
  • Linia 22 z prawej strony będzie zaczynać i kończyć na pętli Wiatraczna,
  • Linia 23 zostanie odchudzona z ilości kursów,
  • Linia 24 zostanie skrócona do pętli Wiatraczna (brak miejsca na Gocławku),
  • Linia 28 pojedzie do pętli Kawęczyńska-Bazylika,
W trakcji autobusowej proponowane są następujące modyfikacje:
  • linie 512, 527, 738 i 805 zostaną skrócone do Dworca Wileńskiego,
  • część kursów linii 160 wykonywana będzie w wariancie skróconym do Dworca Wileńskiego (oznaczone jako linia 260),
  • linia 718 będzie dojeżdżała do Dworca Wschodniego,
  • linie 102 i 125 zostaną skrócone do stacji Stadion Narodowy,
  • linia 166 będzie kursować przez ulicę Podskarbińską i al. Waszyngtona,
  • linia 105 zostanie skrócona do pętli Rondo Daszyńskiego,
  • linia 159 zostanie podzielona na 159 i 155; linia 159 kursować będzie na trasie EC Siekierki - CH Blue City, natomiast linia 155 pojedzie z Koła do Ronda Daszyńskiego,
  • linia 187 zostanie skrócona i zamiast na Stegnach skończy na Placu Konstytucji,
  • linia 109 kursować będzie do Dworca Centralnego przez ulicę Prostą,
  • linia 178 wróci na Postą i Świętokrzyską,
  • linia 174 zostanie skrócona do Emilii Plater (z kierunku południowego),
  • planowana jest nowa linia 151, która obsłuży stację Centrum Nauki Kopernik na Powiślu, i prawdopodobnie wyląduje na Mariensztacie,
  • obsługę placu Grzybowskiego zapewni linia 227,
  • wytyczony zostanie kontrapas autobusowy ulicami Zajęczą, Wybrzeżem Kościuszkowskim i Tamką, który zapewni podjazd pod nową stację metra także autobusom jadącym z północy.
Propozycje te podlegają konsultacjom społecznym, których wyniki poznamy zapewne nie wcześniej niż w wakacje. Planowany termin zakończenia budowy II linii metra to 30 września.

Mapa sytuacyjna planowanych zmian w trakcji tramwajowej z uwzględnieniem nowych torowisk (źródło: www.ztm.waw.pl)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane