sobota, 21 czerwca 2014

Historia polskiej komunikacji - trolejbus Saurer 4IILM

Szwajcarskie trolejbusy Saurer nie są może rdzennie polskim środkiem komunikacji, ale mieszkańcy Warszawy i Piaseczna z pewnością pamiętają je, stąd też ich miejsce w sobotnim cyklu.

Seria ta powstała w ilości jedynie 12 sztuk, przystosowanych do jazdy z doczepami. Wszystkie one początkowo (aż do roku 1991) obsługiwały trasy trolejbusowe w St.Gallen. W roku 1992 cała partia trafiła do Warszawy, gdzie obsługiwała trasę z pętli Wilanowska do Piaseczna aż do likwidacji trakcji trolejbusowej w stolicy. Ostatecznie trzy pojazdy przeniosły się do Gdyni, a pozostałe trafiły w prywatne ręce. Gdynia jeden z nich odremontowała, i dziś kursuje on w ramach turystycznej linii trolejbusowej, w oryinalnym, zielono-kremowym malowaniu.

Trolejbusy Saurer 4IILM posiadały 135-konne silniki, cztery pary drzwi, i jednorazowo mieściły do 86 pasażerów.

Saurer 4IILM z doczepą w obsadzie linii 51 z Warszawy do Piaseczna (www.ztm.waw.pl)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane