Dziś, dla odmiany, wrócimy na chwilę do dawno nie odwiedzanej Częstochowy. Stacja, a właściwie przystanek kolejowy w Rakowie, dzielnicy Częstochowy, ma charakter podobny do tego, w jakim funkcjonuje krakowski Łobzów. Zatrzymują się tam pociągi osobowe i przyspieszone, uruchamiane zarówno przez Koleje Śląskie, jak i Przewozy Regionalne.
Sam przystanek składa się z dwóch peronów. Jeden z nich to peron krawędziowy (kierunek Katowice), drugi natomiast to peron wyspowy, obsługujący ruch w kierunku Częstochowy Osobowej oraz w kierunku Kielc. Na stacji jest budynek, który pozostaje nieczynny, ale jego ogólny stan jest dość dobry. Na perony prowadzą schody z tunelu pod torami. Kasy są nieczynne, bilety można nabyć jedynie dzięki instalacji tam automatu biletowego Kolei Śląskich.
Do roku 1950 stacja nosiła rozmaite nazwy. Początkowo było to Błeszno, później przez krótki czas Częstochowa Błeszno. Obecna nazwa zaczęła funkcjonować od 1 stycznia 1950 roku.
Blog komunikacyjny o komunikacji szeroko pojętej, tej bliższej i tej dalszej. Ma spełniać pasję, i być komunikacją z czytelnikami. O komunikacji komunikacyjnie... komunikatywnie, znaczy ;)
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane