wtorek, 15 lipca 2014

Stacje kolejowe Polski - Tychy

Stacja kolejowa w Tychach została oddana do użytku w roku 1868. Jest jedną z ważniejszych stacji kolejowych na trasie linii kolejowej 139 z Katowic do Skalitego na Słowacji. Linia ta jest magistralą, łączącą Podbeskidzie z aglomeracją górnośląską. Pierwotną nazwą stacji było Tichau.
Przez stację kursują pociągi Kolei Śląskich oraz PKP Intercity. Można zeń dojechać bezpośrednio do Warszawy, Gdyni czy Olsztyna, a dzięki sezonowym połączeniom Przewozów Regionalnych i PKP IC także na Hel, do Zakopanego i Raciborza. Większość połączeń stanowią jednak składy KŚ, kursujące do Bielska-Białej, Zwardonia, Żywca, Sosnowca, Wisły, Katowic, Gliwic, a także do stacji Tychy Lodowisko (w charakterze pociągów miejskich).

Stacja składa się z niewielkiego budynku (będzie on remontowany), oraz trzech dwukrawędziowych peronów. W ruchu liniowym używa się tylko środkowego peronu drugiego, z torami 3 i 4. Peron trzeci, pozbawiony zadaszenia, nie jest używany. Całkowicie zadaszony peron pierwszy, z przelotowym torem numer 2 i ślepym torem numer 1 (wjazd od strony Pszczyny) także nie jest wykorzystywany. Na peron pierwszy prowadzi wejście z poziomu gruntu, natomiast na peron drugi dostać można się wyłącznie przez przejście podziemne. Pod peronami istnieje dodatkowy, zamknięty tunel techniczny.

Trwa modernizacja zespołu dworcowego, rozpoczęta w roku 2010. Prace, poza modernizacją stacji, obejmują także przebudowę dworca autobusowo-trolejbusowego, budowę wielopoziomowego parkingu oraz dworca autobusów międzynarodowych. Tyski dworzec ma według PKP kategorię C.

Budynek od strony peronów

Peron 2

Peron 1

Drugi tunel, zakratowany

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane