Decyzja ta wydaje się odpowiednia, ponieważ inwestycja ta, finansowana ze środków Unii Europejskiej, musi być zakończona i rozliczona do końca roku 2015. Przy obecnym postępowaniu budowlanym jest to raczej niewykonalne. Póki co wiążące decyzje jeszcze nie zapadły. Prawdopodobnym terminem ewentualnego zamknięcia szlaku jest grudzień. Jeżeli do tego nie dojdzie, wówczas w styczniu nie będzie już żadnej alternatywy. Wówczas utrzymanie ruchu, przy jednoczesnym prowadzeniu prac torowych, z pewnością nie pozwoli dotrzymać terminu i narazi PKP PLK na straty. Wartość inwestycji to bowiem 1,3 mld złotych.
Takie rozwiązanie będzie wiązało się przede wszystkim z ogromnym logistycznym wyzwaniem, ponieważ o ile pociągi towarowe pojadą przez przygotowane objazdy (przez Czeremchę lub Ostrołękę), to za składy pasażerskie będzie trzeba uruchomić autobusową komunikację zastępczą. Rzecz toczy się nie tylko o składy PKP Intercity, ale także o pociągi InterRegio Przewozów Regionalnych oraz prawie trzydzieści par pociągów Kolei Mazowieckich.
![]() |
Autobusy zamiast pociągów w kierunku Białegostoku? (www.rynek-kolejowy.pl) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane