wtorek, 29 lipca 2014

WARSZAWA: Radykalne posunięcie przy modernizacji Rail Baltica

Jak donosi Rynek Kolejowy, możliwy jest diametralny zwrot akcji w kwestii modernizacji trasy kolejowej z Warszawy do Białegostoku, leżącej w ciągu korytarza Rail Baltica. Firma Torpol, będąca liderem konsorcjum wykonującego prace na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz, zaproponowało całkowite zamknięcie linii, dzięki czemu roboty nabrałyby dużego przyspieszenia.

Decyzja ta wydaje się odpowiednia, ponieważ inwestycja ta, finansowana ze środków Unii Europejskiej, musi być zakończona i rozliczona do końca roku 2015.  Przy obecnym postępowaniu budowlanym jest to raczej niewykonalne. Póki co wiążące decyzje jeszcze nie zapadły. Prawdopodobnym terminem ewentualnego zamknięcia szlaku jest grudzień. Jeżeli do tego nie dojdzie, wówczas w styczniu nie będzie już żadnej alternatywy. Wówczas utrzymanie ruchu, przy jednoczesnym prowadzeniu prac torowych, z pewnością nie pozwoli dotrzymać terminu i narazi PKP PLK na straty. Wartość inwestycji to bowiem 1,3 mld złotych.

Takie rozwiązanie będzie wiązało się przede wszystkim z ogromnym logistycznym wyzwaniem, ponieważ o ile pociągi towarowe pojadą przez przygotowane objazdy (przez Czeremchę lub Ostrołękę), to za składy pasażerskie będzie trzeba uruchomić autobusową komunikację zastępczą. Rzecz toczy się nie tylko o składy PKP Intercity, ale także o pociągi InterRegio Przewozów Regionalnych oraz prawie trzydzieści par pociągów Kolei Mazowieckich.

Autobusy zamiast pociągów w kierunku Białegostoku? (www.rynek-kolejowy.pl)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane