Brakującym ogniwem w łódzkiej siatce kolejowej jest trasa kolejowa, łącząca dworce: Fabryczny i Kaliski. Jedyną opcją poprowadzenia jej jest wydrążenie tunelu średnicowego pod całym łódzkim śródmieściem. Ze względu na układ urbanistyczny Łodzi budowa klasycznej trasy kolejowej na powierzchni nie jest możliwa. Według zapewnień Prezydent Hanny Zdanowskiej, rozpoczęcie budowy tunelu możliwe jest w ciągu najbliższych dwóch lat. Przedsięwzięcie zostało już wpisane na listę kluczowych inwestycji w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Trwają procedury wydawania decyzji środowiskowej, które prawdopodobnie zakończą się w połowie przyszłego roku. Wówczas nic nie będzie stało na przeszkodzie w rozpoczęciu inwestycji w systemie "projektuj i buduj".
W tunelu prawdopodobnie znajdą się trzy przystanki pośrednie, które obsługiwać będą ruch kolejowy w mieście i aglomeracji łódzkiej, drastycznie zwiększając dostępność kolei dla pospolitych zjadaczy chleba. Wszystko zależy od efektu ekspertyz, mających za zadanie określić opłacalność ich uruchomienia.
![]() |
Fot. materiały prasowe PKP PLK (www.dzienniklodzki.pl) |
Zadnego tunelu nie bedzie. DOBRANOC Herman
OdpowiedzUsuń