piątek, 10 października 2014

PORADNIK PODRÓŻNEGO (część 2) - zakup biletów poprzed platformę iPR (Przewozy Regionalne)

W kolejnym odcinku "Poradnika Podróżnego" nakreślę sposób zakupu biletów internetowych za pośrednictwem platformy iPR od Przewozów Regionalnych.

Wchodząc na stronę główną Przewozów Regionalnych, na samej górze mamy trzy ikony, umożliwiające przejście do systemu zakupu biletów, zamawiania przejazdów grup oraz zamawiania REGIOKarty. Klikamy pierwsze okno:


Kliknięcie w ikonę "Kup bilet" przenosi nas do systemu iPR, gdzie postępujemy według następujących kroków.

1. Logowanie/rejestracja

Jeżeli nie posiadamy konta w systemie, musimy je założyć. W tym celu wybrać należy opcję "Zarejestruj się teraz" i postępować zgodnie ze wskazaniami systemu. Kiedy już mamy konto, logujemy się poprzez panel.

2. Określenie parametrów podróży

Po zalogowaniu przechodzimy do pierwszego kroku, jakim jest ustalenie parametrów naszej podróży. Na początek musimy określić datę, w jakiej planujemy wyruszyć w drogę.


Następnie wybieramy trasę przejazdu. W przypadku połączeń z przesiadką należy wybrać relację od stacji początkowej do stacji pierwszej przesiadki.


W przypadku, gdy zamierzamy się przesiadać, po wybraniu pierwszego odcinka klikamy w "Dodaj kolejny odcinek" i w oknie wpisujemy nazwę stacji docelowej lub stacji kolejnej przesiadki. W ten sposób postępujemy do momentu, w którym ułożymy całą swoją trasę przejazdu.


Warto zauważyć, że system, w zależności od naszych wyborów, sam wyświetla wszystkie dostępne połączenia, z których należy wybrać zaznaczając wybrane kółko po lewej stronie nazwy i numeru pociągu.

3. Określenie parametrów biletu. Płatność.

Po ułożeniu trasy przejazdu i przejściu dalej, pojawia się ekran wyboru ulg i parametrów biletu. Można tam zaznaczyć chęć doliczenia biletu dla psa, dużego bagażu czy roweru, wybrać rodzaj biletu i ulgi, a także zaznaczyć pole dla posiadaczy REGIOKart.


Dokonujemy kontroli parametrów naszego biletu, zgodności danych, i poznajemy ostateczną cenę:


Następnie przechodzimy do płatności. Oferty "Połączenie w Dobrej Cenie", "Ty i Raz, Dwa, Trzy" oferowane są automatycznie tam, gdzie jest to możliwe. W przypadku odcinków objętych ofertami aglomeracyjnymi proponowane są dwie opcje: czasowa i odcinkowa (wyboru dokonuje podróżny).
Płatności dokonuje się w standardowy sposób: kanałami płatności, przelewem bankowym lub kartą.


Po dokonaniu płatności, logując się ponownie, swój bilet możemy pobrać w zakładce "Moje Bilety". Nie ma jednak takiej potrzeby, ponieważ bilet przyjdzie w wiadomości, wysłanej na adres e-mail podany przez nas przy rejestracji.

Przyjemnych podróży!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane