Pierwszy fragment jednotorowej linii do Żychcic otwarto 22 stycznia 1951 roku. Wówczas linia kończyła bieg przy browarze w Grodźcu. W cztery lata później, w roku 1955 tramwaje osiągnęły KWK Grodziec, a rok 1957 przyniósł dokończenie trasy i przedłużenie odcinka aż do Żychcic. Początkowo na końcówce w Wojkowicach zorganizowana była mijanka. Na początku lat 80. ubiegłego wieku, dzięki rozebraniu starego wiaduktu kolejowego, możliwe stało się wybudowanie pętli, co też uczyniono. W Będzinie pętla początkowa kilkakrotnie zmieniała lokalizację. Do roku 1958 był to Plac 3 Maja, później Będzin Zawale. w okresie 1964-1978 25-tka kończyła przy dworcu kolejowym, a potem przez moment na nowej pętli Czeladzka, ściślej mówiąc - na będzińskiej "Nerce". Od roku 1978 skierowana została do pętli KWK Paryż w Dąbrowie Górniczej (obecnie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy), gdzie pozostała do końca swoich dni.
Linia została zlikwidowana z dniem 31 marca 2006 roku. Bezpowrotnie dokonano rozbiórki większości elementów tej trasy. Do końca kursowała w takcie półgodzinnym, który uzyskała przy okazji zmiany ustroju politycznego.
![]() |
Fot. hermit (www.skyscrapercity.com) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane