niedziela, 26 października 2014

Znikają połączenia interREGIO

Jak informuje Gazeta Wyborcza, od momentu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, czyli z dniem 14 grudnia, zniknie ponad połowa połączeń kategorii interREGIO, uruchamianych przez Przewozy Regionalne.

Samorządowy przewoźnik boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Utrzymywanie komercyjnych połączeń kolejowych, nie objętych dotacją budżetową, jest dla spółki poważnym obciążeniem. Według przedstawicieli Przewozów Regionalnych, pociągi tej kategorii przyniosą w roku 2014 sumaryczne straty w wysokości około 32 milionów złotych. Utrzymanie obecnej oferty mogłoby skutkować stratami na poziomie 40 milionów w roku 2015. Stąd decyzja o ograniczeniu oferty.

Z trzydziestu par pociągów w obecnym rozkładzie, przewoźnik pozostawi do dyspozycji pasażerów jedynie trzynaście par. Największą, może nie niespodzianką, ale z pewnością rewelacją całej tej sytuacji, jest likwidacja połączeń IR między Krakowem a Warszawą, w ostatnim czasie okrojona do jednej pary w postaci pociągu IR Matejko. Zniknie także wiele innych połączeń.

W rozkładzie pozostaną połączenia całoroczne pomiędzy Warszawą i Szczecinem w postaci pociągów IR Mewa i IR Portowiec, pociąg IR Bolko z Wrocławia do Lublina, IR Mamry z Olsztyna do Wrocławia , IR Drwęca z Olsztyna do Poznania, IR Babie Lato między Warszawą a Poznaniem, IR Spodek z Katowic do Wrocławia oraz IR Piast z Warszawy do Wrocławia. Z połączeń weekendowych uchowają się IR Lednica (Poznań - Bydgoszcz) i IR Szyndzielnia (Wrocław - Bielsko-Biała)

W sezonie letnim będą kursowały pociągi pomiędzy Częstochową a Zakopanem ( IR Giewont), Łodzią a Gdynią (IR Lazur) oraz pomiędzy Warszawą a Świnoujściem (IR Bosman).
Spadek liczby połączeń interREGIO stwarza większe pole manewru dla PKP Intercity, które z pewnością po cichu zaciera ręce na przypływ podróżnych pozbawionych alternatywy. Kolejne szanse otwierają się także przez PolskimBusem, który z pewnością wykorzysta sytuację zwłaszcza, że podróżowanie z tym przewoźnikiem może być równie korzystne finansowo.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane