W
województwie wielkopolskim bez większych zmian.
W sektorze przewozów lokalnych Przewozy Regionalne w dalszym ciągu
obsługiwać będą bez zmian relacje, w których kursowały dotychczas. Zmianom
ulegną godziny odjazdów. W dni powszednie przybędzie dodatkowy pociąg poranny z
Poznania do Gołańczy. Gorzów Wielkopolski zarobi także dodatkowy skład REGIO,
odjeżdżający z Poznania chwilę po południu. Do czterech wzrośnie liczba
pociągów osobowych z Poznania do Świnoujścia. Do 18 par wzrośnie liczba kursów
Kolei Wielkopolskich na trasie z Poznania do Wągrowca. Także Zielona Góra zyska
dwa dodatkowe połączenia REGIO ze stolicą Wielkopolski i ostatecznie trasę tę
pokonywać będą cztery codzienne połączenia Przewozów Regionalnych.
W kwestii połączeń dalekobieżnych, największą porażką tego rozkładu
będzie z pewnością likwidacja kursów między Poznaniem a Frankfurtem nad Odrą z
dniem 1 stycznia. Nie należy mieć bowiem złudzeń, że magiczny termin „po
ogłoszeniu” oznacza, że ogłoszenie nastąpi, choć byłoby dobrze. Dzięki temu na
tej trasie pozostaną tylko składy PKP Intercity. W Poznaniu zostaną oba
interREGIO z Warszawy do Szczecina: Portowiec oraz Mewa, kursujące codziennie.
Pozostaną dwa pociągi do Rzeszowa, przy czym poranny skład ze Szczecina kursować
będzie już jako InterCity, a nie TLK. Z sześciu do ośmiu wzrośnie liczba
połączeń PKP Intercity do Krakowa, nie licząc świąteczno-feryjnego składu do
Zakopanego. W pozostałych relacjach głównie kosmetyczne zmiany.
![]() |
wikimapia.org |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane