środa, 10 grudnia 2014

Rozkład jazdy pociągów 2014/2015 - województwo mazowieckie



W sektorze przewozów lokalnych, Koleje Mazowieckie przygotowały pewne zmiany.
Na linii do Skierniewic, ze względu na kontynuowane prace modernizacyjne, rozkład jazdy zostanie podzielony na 2 etapy: do 31 stycznia 2015 r. oraz do 14 marca 2015 r. W związku z dużymi utrudnieniami związanymi z kontynuacją prac remontowych wciąż będzie kursowała komunikacja zastępcza na odcinku Pruszków – Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów. Wybrane pociągi IR będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych pomiędzy Grodziskiem a Skierniewicami.

Na linii w kierunku Małkini wciąż będzie trwała modernizacja, dlatego pasażerowie muszą spodziewać się dużych utrudnień. Całkowicie zamknięty został odcinek Tłuszcz – Łochów, na którym obecnie realizowane są przewozy autobusową komunikacją zastępczą. Od 8 stycznia autobusy będą kursować do Sadownego Węgrowskiego. Na odcinkach: Małkinia – Sadowne Węgrowskie oraz Tłuszcz – Wołomin ruch pociągów będzie prowadzony wahadłowo po 1 czynnym torze. W godzinach porannych zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg z Tłuszcza do Warszawy Wschodniej z postojami pośrednimi na stacji Warszawa Praga i przystanku Warszawa Toruńska. Na pozostałych liniach zmiany dokonane w nowym rozkładzie jazdy skutkować będą poprawą oferty przewozowej.

Zakończenie remontu na linii do Działdowa umożliwiło zwiększenie liczby połączeń na odcinku Ciechanów – Mława – Działdowo. Do dyspozycji podróżnych w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym będzie również większa liczba pociągów przyspieszonych do Ciechanowa i z Ciechanowa w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym. Na linii do Siedlec i Łukowa poprawiony został dojazd dla dzieci i młodzieży do szkół w Mińsku Mazowieckim. W podobnych do obecnego rozkładu godzinach na linii będą kursowały pociągi przyspieszone, cieszące się dużym zainteresowaniem pasażerów. Można również liczyć na zwiększone zestawienia weekendowych pociągów z Siedlec i do Siedlec.

Na linii do Łowicza najistotniejszą zmianą w nowym rozkładzie jest regularniejsze kursowanie pociągów osobowych KM. W niedzielne popołudnia do Warszawy pojedzie nowy pociąg przyspieszony z Płocka przez Kutno.

Pasażerowie podróżujący na odcinku między Skarżyskiem i Radomiem a Warszawą, zyskają poranne bezpośrednie połączenie do stolicy (przyjazd po godzinie 7.00). Poprawiono również dojazd do Piaseczna dla osób rozpoczynających pracę o 14.00 Ponadto, zostanie uruchomiony przed godz. 8.00 pociąg relacji Radom – Skarżysko-Kamienna, ułatwiający powrót do domu osobom pracujących w trybie zmianowym. Na linii Radom - Drzewica pojawią się dodatkowe połączenia pozaszczytowe, które uzupełnią ofertę już istniejących połączeń kursujących w godzinach szczytu przewozowego.

Z Radomia do Dęblina też będzie podróżować się lepiej, gdyż poprawiono przewóz młodzieży ze szkół w Pionkach w godzinach popołudniowych. Udało się lepiej skomunikować pociągi KM zpociągami innych przewoźników w Radomiu i Dęblinie.

W związku z niewielkim zainteresowaniem pasażerów połączenie do Płońska i z Płońska zostało zlikwidowane. W zamian uruchomiono pociąg Sierpc – Raciąż – Sierpc, poprawiający przewóz młodzieży ze szkół w Sierpcu.

W związku z trwającą modernizacją stacji Tłuszcz oraz całej linii nr 6, co znacząco pogarsza możliwość dogodnej przesiadki w Tłuszczu, ograniczono liczbę połączeń na trasie Tłuszcz – Wyszków. W zamian uruchomiono dodatkowe połączenie Tłuszcz – Ostrołęka – Tłuszcz.

Linia z Siedlec do Czeremchy, tak jak w obecnym rozkładzie jazdy, będzie obsługiwana wspólnie z „Przewozami Regionalnymi”. Ilość połączeń KM nie ulegnie zmianie, a korekty godzin kursowania wynikają z konieczności nawiązania skomunikowań na stacji Siedlce.

Na linii z Sierpca do Kutna zostanie uruchomiony nowy popołudniowy niedzielny pociąg przyspieszony umożliwiający szybki przejazd z Płocka do Warszawy. Ilość pozostałych połączeń nie ulega zmianie, a korekta godzin kursowania wynika z konieczności nawiązania skomunikowań na stacji Kutno.

Tak jak dotychczas w nowym rozkładzie jazdy będą kursowały pociągi lotniskowe łączące stołeczne lotniska Chopina i Modlin (z wykorzystaniem transportu autobusowego na odcinku stacja kolejowa Modlin – MPL Warszawa Modlin). Połączenia kolejowe kursować będą cyklicznie, a liczba stacji, na których pociągi zatrzymują się, nie ulegnie zmianie.

W kwestii pociągów warszawskiej SKM, na liniach S1 i S2 zmiany są kosmetyczne, jednakowoż linia S1 będzie bardzo często zmieniała swój rozkład jazdy z racji remontów. Zmiany szykują się w Legionowie. W dni powszednie obsługę trasy do Wieliszewa będzie sprawować linia S9, natomiast w dni wolne - S3. Zmiany dotychczasowych godzin odjazdów podyktowane są głównie dopasowaniem tabeli pod pociągi EIC Premium z Warszawy do Gdańska i z powrotem.

W sektorze przewozów dalekobieżnych, najważniejsze informacje to: likwidacja pociągu IR Matejko do Krakowa, dalsze prowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej z Warszawy do Małkini i z powrotem (za pociągi do Białegostoku) oraz wprowadzenie do oferty pociągów EIC Premium, dla których Warszawa będzie punktem centralnym na mapie kolejowej. W pozostałych przypadkach zmiany polegać będą głównie na korektach godzin odjazdów i terminów kursowania.

Szczegóły w tabelach na stronie PKP PLK


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane