piątek, 12 grudnia 2014

Rozkład jazdy pociągów 2014/2015 - województwo łódzkie

Sporo zmian przyniesie nowy rozkład jazdy pociągów w województwie łódzkim.

W sektorze przewozów regionalnych godne uwagi jest przede wszystkim przejęcie kolejnych połączeń przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. O ile dla samej aglomeracji niewiele się zmieni, bo pociągi nadal jeździły będą stosunkowo rzadko, w części przypadków nie zostaną zachowane dogodne skomunikowania, a na dodatek niewiele będzie połączeń przekrojowych przez Łódź, o tyle na innych trasach sytuacja ulegnie pewnej poprawie. ŁKA podwoi liczbę kursów do Łowicza Głównego (będzie ich 11, ostatni po 22). Trasę do Koluszek wojewódzki przewoźnik dzielić będzie z Przewozami Regionalnymi, co zaowocuje pewnym wzrostem częstotliwości kursów. Ostatni odjazd do tej stacji węzłowej z Łodzi Widzewa przewidziano na 23:19, za to jedynie w dni wolne. ŁKA obsłuży tam 11 par kursów. Zmieni się układ połączeń z Łodzi do Częstochowy, gdzie zamiast czterech par pojadą jedynie 3, z czego dwie po południu (i tylko jedna codziennie). Ilość pociągów jadąca w kierunku Sieradza zasadniczo nie zmieni się. Tam główne zmiany to przesunięcia godzin odjazdów. Nadal kursować będzie tylko jeden skład do Opoczna, z tym, że godzina odjazdu z Widzewa przesunięta zostanie o dwie godzin (na 17:11). 18 pociągów pojedzie z Widzewa do Zgierza, z czego 13 przez Stoki, a pozostałe pięć przez Łódź Kaliską. Do Kutna nadal tylko Przewozy Regionalne, a oferta będzie mizerna. Między Poznaniem a Łodzią kursować będą 4 pary pociągów REGIO. Do Wrocławia - dwie. Do Torunia jedynym połączeniem poza PKP IC będzie skład interREGIO, odjeżdżający z Łodzi Kaliskiej o 9:30 (codziennie prócz sobót, z obniżoną taryfą), który zastąpi obecne REGIO. Na trasie Koluszki - Tomaszów Mazowiecki - Opoczno - Radom ożywienie: kursować będzie jedna para do Radomia i z powrotem, jedna do Drzewicy, sześć do i z Opoczna, a dodatkowo kurs na trasie Koluszki - Tomaszów Maz. oraz Tomaszów Maz. - Opoczno. Między Kępnem a Herbami rozkład przewiduje w sumie 5 par pociągów, z czego jedną Kępno - Tarnowskie Góry - Kępno, a pozostałe z Wielunia na Śląsk i z powrotem.

W sektorze przewozów dalekobieżnych, Przewozy Regionalne uruchamiać będą 6 par pociągów interREGIO w relacji Łódź - Warszawa - Łódź. Jeśli chodzi o PKP Intercity, to na trasie do Warszawy do dyspozycji będzie 16 składów dziennie, z czego 11 pojedzie codziennie (odjazdy z Łodzi Kaliskiej). Przybędzie pociągów TLK do Krakowa, pojawi się bezpośrednie połączenie do Działdowa, poprawi się także dostępność Częstochowy dzięki 5 zamiast 3 pociągów TLK na południe. W pozostałych relacjach główne różnice polegać będą na przesunięciach odjazdów i ewentualnych zmianach w terminach kursowania poszczególnych pociągów.

Po szczegóły odsyłam na stronę PKP PLK, do rozkładów plakatowych.

Fot. Triskaidekafil (pl.wikipedia.org)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane