Duża poprawa komfortu podróżowania koleją w
województwie dolnośląskim.
W sektorze
przewozów lokalnych,
dzięki wykonanym w ostatnich
miesiącach remontom torów na szlakach Długołęka – Wrocław Psie Pole oraz
Wrocław Nadodrze – Wrocław Mikołajów, pociągi
z kierunku Oleśnicy do Wrocławia pojadą ok. 10 minut krócej (do
Wrocławia Głównego ok. 45 minut). Część pociągów kursować będzie w wydłużonych
relacjach:
- Wrocław Główny (odj. 07:45) – Łódź Kaliska (dotychczas do Ostrowa Wielkopolskiego)
- Wrocław Główny (odj. 17:35) – Bierutów (dotychczas do Oleśnicy)
- Wrocław Główny (odj. 07:45) – Łódź Kaliska (dotychczas do Ostrowa Wielkopolskiego)
- Wrocław Główny (odj. 17:35) – Bierutów (dotychczas do Oleśnicy)
Liczba pociągów na linii do Jelcza nie ulegnie zmianie. Również pory kursowania odbiegać będą nieznacznie od dotychczas obowiązujących. Skróceniu ulegnie czas przejazdu, z Wrocławia Głównego do Jelcza Laskowic do 34 minut, w przeciwnym kierunku do 32 minut.
Na odcinku Wrocław Główny – Brzeg
uruchomione zostaną dwie dodatkowe pary połączeń, jedna w relacji Wrocław
Główny (odj. 12:27) – Nysa (kursująca w dni szkolne od 7 stycznia) oraz
druga w relacji Wrocław Główny (odj. 22:55) – Brzeg. Pozostałe pociągi
kursować będą w niezmienionych relacjach, jednak w kierunku Brzegu i Opola będą
one odjeżdżać wcześniej z Wrocławia Głównego (w godzinach popołudniowych 35
minut po pełnych godzinach). Zmiana ta spowodowana jest dostosowaniem ruchu
regionalnego do znacznie większej liczy pociągów dalekobieżnych, kursujących
trasą Wrocław – Opole (i dalej w kierunku Warszawy, Katowic, Krakowa).
W relacjach przygranicznych
utrzymana zostanie oferta pięciu par codziennych połączeń relacji Wrocław
Główny / Kłodzko Główne – Lichkov / Ústí nad Orlicí / Pardubice. W ruchu
krajowych natomiast zmieni się nieznacznie układ pociągów w godzinach
przedpołudniowych z Wrocławia w kierunku Kłodzka, uruchomione zostanie także
bezpośrednia para pociągów relacji Leszno – Kłodzko Główne, skomunikowana
obustronnie w Kłodzku z pociągiem do/z Czech.
Na trasie do Jeleniej Góry kursować
będą cztery pary pociągów spółki Przewozy Regionalne. Dwie z nich kursować będą w relacjach z/do
Poznania Głównego (KAMIEŃCZYK do Szklarskiej Poręby Górnej oraz SZKLARKA do
Jeleniej Góry). Wszystkie pociągi
REGIO, kursujące na trasie Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra, od 14 grudnia
br. zatrzymywać się będą na nowym przystanku osobowym Wrocław Grabiszyn,
zlokalizowanym pod estakadą w ciągu ulicy Klecińskiej (Śródmiejskiej Obwodnicy
Wrocławia), ok. 500 metrów od przystanków komunikacji miejskiej
"FAT".
Na odcinku Wrocław Główny – Wołów
nadal kursować będzie 18 par pociągów. Od 14 grudnia w wydłużonej relacji
z Zielonej Góry (obecnie z Głogowa) kursował będzie pociąg, przyjeżdżający do
Wrocławia Głównego o godzinie 08:23. Również pociąg, przyjeżdżający o godzinie
20:29 kursował będzie z Zielonej Góry codziennie, a nie jak dotychczas tylko w
niedziele.
W rozkładzie jazdy pozostanie jedna
para pociągów Przewozów Regionalnych w relacji Jelenia Góra – Zielona Góra,
jednak pociągi kursować będą codziennie.
Z Jeleniej Góry pociąg odjeżdżać będzie o godzinie 13:29 w dni robocze lub
16:02 w dni wolne, a w przeciwnym kierunku przyjeżdżać będzie do Jeleniej Góry
o godzinie 11:36.
Liczba par pociągów Przewozów
Regionalnych, obsługujących połączenia na tej na linii wzrośnie do czterech.
Wszystkie w Legnicy skomunikowane będą z pociągami osobowymi Kolei
Dolnośląskich do/z Wrocławia.
Na linii rawickiej wzrośnie liczba
pociągów, kursujących w bezpośredniej relacji Wrocław Główny – Poznań Główny
(sześć par). Cztery z nich obsługiwane będą zmodernizowanymi, klimatyzowanymi
wagonami (z Wrocławia Głównego o godzinach 08:20, 11:12, 16:52 i 18:41). Skróceniu ulegnie także czas przejazdu
– dla pociągów REGIO z Wrocławia Głównego do Rawicza wyniesie on ok. 65 minut,
a do Poznania Głównego ok. 3 godzin.
Ze względu na kontynuację modernizacji linii Wrocław – Poznań, w dalszym ciągu nieczynny dla podróżnych będzie przystanek osobowy Wrocław Popowice.
W ramach nowego rozkładu jazdy
pojawi się więcej pociągów Kolei Dolnośląskich. Z Wrocławia wyjedzie: 15
połączeń do Jaworzyny Śląskiej, 11 do Wałbrzycha, 7 do Jeleniej Góry i 5 do
Szklarskiej Poręby. Pięć składów kursować będzie do Kudowy-Zdroju, poza tym przewoźnik
nadal obsługiwać będzie te połączenia, które posiadł w poprzednich okresach.
Ponadto, dzięki współpracy
samorządów województwa dolnośląskiego i lubuskiego pociągi Kolei Dolnośląskich
połączą Jelenią Górę z Zieloną Górą.
W
sektorze połączeń dalekobieżnych największą zmianą
będzie likwidacja pociągu EC Wawel do Berlina i Hamburga, wprowadzenie połączeń
z Krakowem przez Częstochowę (skrócenie czasu jazdy do 3 godzin i 15 minut),
oraz uruchomienie składów EIC Premium do stolicy, kursujących uzupełniająco do
dotychczasowych połączeń.
Zniknie pociąg IR Galicja w relacji Kraków –
Międzylesie, natomiast w
relacji Olsztyn Główny – Jelenia Góra w dalszym ciągu kursować będzie pociąg
interREGIO MAMRY, który na odcinku Wrocław Główny – Jelenia Góra kursował
będzie tylko w piątki i soboty, a w przeciwnym kierunku w soboty i niedziele
oraz w okresach szczytów przewozowych, czyli w okolicach świąt, w ferie i
wakacje.
Pociągi relacji Wrocław Główny – Dresden Hbf – Wrocław Główny kursować
będą niezmiennie w układzie trzech codziennych par. Zmianie ulegnie pora
kursowania pierwszego pociągu relacji Dresden Hbf – Wrocław Główny, od
poniedziałku do soboty kursował będzie 2 godziny wcześniej (Wrocław Główny
przyj. 09:32), a w niedziele tak jak dotychczas (Wrocław Główny przyj. 11:32).
Rozkład jazdy pociągów spółki PKP Intercity nie ulegnie znaczącym zmianom.
Ze
szczegółami rozkładów jazdy na Dolnym Śląsku zapoznać się można na stronie rozkładu jazdy PKP PLK.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane