czwartek, 11 grudnia 2014

Rozkład jazdy pociągów 2014/2015 - województwo dolnośląskie



Duża poprawa komfortu podróżowania koleją w województwie dolnośląskim.

W sektorze przewozów lokalnych, dzięki wykonanym w ostatnich miesiącach remontom torów na szlakach Długołęka – Wrocław Psie Pole oraz Wrocław Nadodrze – Wrocław Mikołajów, pociągi z kierunku Oleśnicy do Wrocławia pojadą ok. 10 minut krócej (do Wrocławia Głównego ok. 45 minut). Część pociągów kursować będzie w wydłużonych relacjach:
- Wrocław Główny (odj. 07:45) – Łódź Kaliska (dotychczas do Ostrowa Wielkopolskiego)
- Wrocław Główny (odj. 17:35) – Bierutów (dotychczas do Oleśnicy)

Liczba pociągów na linii do Jelcza nie ulegnie zmianie. Również pory kursowania odbiegać będą nieznacznie od dotychczas obowiązujących. Skróceniu ulegnie czas przejazdu, z Wrocławia Głównego do Jelcza Laskowic do 34 minut, w przeciwnym kierunku do 32 minut.

Na odcinku Wrocław Główny – Brzeg uruchomione zostaną dwie dodatkowe pary połączeń, jedna w relacji Wrocław Główny (odj. 12:27) – Nysa (kursująca w dni szkolne od 7 stycznia) oraz druga w relacji Wrocław Główny (odj. 22:55) – Brzeg. Pozostałe pociągi kursować będą w niezmienionych relacjach, jednak w kierunku Brzegu i Opola będą one odjeżdżać wcześniej z Wrocławia Głównego (w godzinach popołudniowych 35 minut po pełnych godzinach). Zmiana ta spowodowana jest dostosowaniem ruchu regionalnego do znacznie większej liczy pociągów dalekobieżnych, kursujących trasą Wrocław – Opole (i dalej w kierunku Warszawy, Katowic, Krakowa).

W relacjach przygranicznych utrzymana zostanie oferta pięciu par codziennych połączeń relacji Wrocław Główny / Kłodzko Główne – Lichkov / Ústí nad Orlicí / Pardubice. W ruchu krajowych natomiast zmieni się nieznacznie układ pociągów w godzinach przedpołudniowych z Wrocławia w kierunku Kłodzka, uruchomione zostanie także bezpośrednia para pociągów relacji Leszno – Kłodzko Główne, skomunikowana obustronnie w Kłodzku z pociągiem do/z Czech.

Na trasie do Jeleniej Góry kursować będą cztery pary pociągów spółki Przewozy Regionalne. Dwie z nich kursować będą w relacjach z/do Poznania Głównego (KAMIEŃCZYK do Szklarskiej Poręby Górnej oraz SZKLARKA do Jeleniej Góry). Wszystkie pociągi REGIO, kursujące na trasie Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra, od 14 grudnia br. zatrzymywać się będą na nowym przystanku osobowym Wrocław Grabiszyn, zlokalizowanym pod estakadą w ciągu ulicy Klecińskiej (Śródmiejskiej Obwodnicy Wrocławia), ok. 500 metrów od przystanków komunikacji miejskiej "FAT".

Na odcinku Wrocław Główny – Wołów nadal kursować będzie 18 par pociągów. Od  14 grudnia w wydłużonej relacji z Zielonej Góry (obecnie z Głogowa) kursował będzie pociąg, przyjeżdżający do Wrocławia Głównego o godzinie 08:23. Również pociąg, przyjeżdżający o godzinie 20:29 kursował będzie z Zielonej Góry codziennie, a nie jak dotychczas tylko w niedziele.

W rozkładzie jazdy pozostanie jedna para pociągów Przewozów Regionalnych w relacji Jelenia Góra – Zielona Góra, jednak pociągi kursować będą codziennie. Z Jeleniej Góry pociąg odjeżdżać będzie o godzinie 13:29 w dni robocze lub 16:02 w dni wolne, a w przeciwnym kierunku przyjeżdżać będzie do Jeleniej Góry o godzinie 11:36.

Liczba par pociągów Przewozów Regionalnych, obsługujących połączenia na tej na linii wzrośnie do czterech. Wszystkie w Legnicy skomunikowane będą z pociągami osobowymi Kolei Dolnośląskich do/z Wrocławia.

Na linii rawickiej wzrośnie liczba pociągów, kursujących w bezpośredniej relacji Wrocław Główny – Poznań Główny (sześć par). Cztery z nich obsługiwane będą zmodernizowanymi, klimatyzowanymi wagonami (z Wrocławia Głównego o godzinach 08:20, 11:12, 16:52 i 18:41). Skróceniu ulegnie także czas przejazdu – dla pociągów REGIO z Wrocławia Głównego do Rawicza wyniesie on ok. 65 minut, a do Poznania Głównego ok. 3 godzin.

Ze względu na kontynuację modernizacji linii Wrocław – Poznań, w dalszym ciągu nieczynny dla podróżnych będzie przystanek osobowy Wrocław Popowice.

W ramach nowego rozkładu jazdy pojawi się więcej pociągów Kolei Dolnośląskich. Z Wrocławia wyjedzie: 15 połączeń do Jaworzyny Śląskiej, 11 do Wałbrzycha, 7 do Jeleniej Góry i 5 do Szklarskiej Poręby. Pięć składów kursować będzie do Kudowy-Zdroju, poza tym przewoźnik nadal obsługiwać będzie te połączenia, które posiadł w poprzednich okresach. 

Ponadto, dzięki współpracy samorządów województwa dolnośląskiego i lubuskiego pociągi Kolei Dolnośląskich połączą Jelenią Górę z Zieloną Górą.

W sektorze połączeń dalekobieżnych największą zmianą będzie likwidacja pociągu EC Wawel do Berlina i Hamburga, wprowadzenie połączeń z Krakowem przez Częstochowę (skrócenie czasu jazdy do 3 godzin i 15 minut), oraz uruchomienie składów EIC Premium do stolicy, kursujących uzupełniająco do dotychczasowych połączeń. 
Zniknie pociąg IR Galicja w relacji Kraków – Międzylesie, natomiast w relacji Olsztyn Główny – Jelenia Góra w dalszym ciągu kursować będzie pociąg interREGIO MAMRY, który na odcinku Wrocław Główny – Jelenia Góra kursował będzie tylko w piątki i soboty, a w przeciwnym kierunku w soboty i niedziele oraz w okresach szczytów przewozowych, czyli w okolicach świąt, w ferie i wakacje. 
Pociągi relacji Wrocław Główny – Dresden Hbf – Wrocław Główny kursować będą niezmiennie w układzie trzech codziennych par. Zmianie ulegnie pora kursowania pierwszego pociągu relacji Dresden Hbf – Wrocław Główny, od poniedziałku do soboty kursował będzie 2 godziny wcześniej (Wrocław Główny przyj. 09:32), a w niedziele tak jak dotychczas (Wrocław Główny przyj. 11:32). Rozkład jazdy pociągów spółki PKP Intercity nie ulegnie znaczącym zmianom.

Ze szczegółami rozkładów jazdy na Dolnym Śląsku zapoznać się można na stronie rozkładu jazdy PKP PLK.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane