niedziela, 18 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Dolnym Śląsku

Województwo dolnośląskie jest absolutnym liderem pod względem projektów, biorących udział w głosowaniu. Zgłoszone zostało aż 17 zadań, z czego aż 6 autorstwa głosujących. Oto pełna lista zadań:
 

DLN 1, Legnica – Świdnica, 

DLN 2, Wrocław – Sobótka – Świdnica,

DLN 3, Wałbrzych – Kłodzko,

DLN 4, Legnica – Lwówek Śląski – Jelenia Góra,

DLN 5, Jelenia Góra – Zgorzelec,

DLN 6, Jelenia Góra – Kowary / Karpacz,

DLN 7, Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie, 

DLN 8, Bogatynia – Zgorzelec, 

DLN 9, Sędzisław – Lubawka,

DLN 10, Syców – Oleśnica,

DLN 11, Boguszów Gorce – Meziměsti,

DLN 12, Gryfów – Świeradów Zdrój, 

DLN 13, Mirsk – Jindřichovice,

DLN 14, Zebrzydowa – Lwówek Śląski, 

DLN 15, Żagań – Legnica, 

DLN 16, Lubin – Polkowice, 

DLN 17, Świdnica Przedmieście – Jedlina Zdrój,







Zwyciężyło zadanie nr 6, którego celem jest rewitalizacja i przywrócenie pasażerskiego ruchu kolejowego między Jelenią Górą a Kowarami (linia 340) i Karpaczem (linia 345). Długość odcinka poddawanego inwestycji to 26 km. Szacuje się, że projekt pochłonie ok. 35 mln złotych. Projekt zdobył 3345 głosów, co odzwierciedla naglącą potrzebę restauracji dolnośląskiej sieci kolejowej w turystycznych terenach podsudeckich, gdzie zdecydowanie brakuje wygodnej alternatywy dla ciasnych busów prywatnych przewoźników.



Na drugim miejscu uplasowało się zadanie nr 12, obejmujące rewitalizację linii 317 na odcinku Gryfów Śląski - Mirsk wraz z linią 336 z Mirska do Świeradowa-Zdroju. Inwestycja ta, obejmująca trasę długości 17 km, pozwoli na włączenie do sieci kolejowej ważnego dolnośląskiego ośrodka turystyczno-uzdrowiskowego, i jest kolejnym projektem związanym z turystycznym zagłębiem podsudeckim. Oddano na niego 2643 głosy, a szacunkowy koszt to 35 mln złotych.



Stawkę podium zamyka zadanie nr 9. W jego ramach rewitalizacji miałoby ulec połączenie Sędzisław - granica państwa w Lubawce, przez Kamienną Górę (linie 298 i 299), pozbawione dziś obsługi pociągami pasażerskimi. Należy zaznaczyć, że jest to kolejny projekt, związany bezpośrednio z ruchem transgranicznym i turystycznym w regionie. Zdobył 2320 głosów, a szacunkowy koszt modernizacji tego 18-kilometrowego odcinka to 24 mln złotych.


Ogółem na Dolnym Śląsku oddano 13735 głosów, plasując województwo w ścisłej czołówce w kraju. Jednocześnie zauważalna jest potrzeba realizacji inwestycji w typowo turystyczną infrastrukturę kolejową, bo powiedzmy wprost - podczas, gdy Szklarska Poręba zarabia, mając dostęp do kolei, inne miasta turystyczne tracą, albo przynajmniej środki przechodzą im koło nosa.


www.kolej2022.pl






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane