czwartek, 8 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Lubelszczyźnie

W województwie lubelskim pod głosowanie poddano 8 projektów, na które oddano w sumie 1666 głosów. Oto one:

LUB 1, Chełm - Włodawa wraz z przedłużeniem do centrum Włodawy,

LUB 2, Łącznica w Zawadzie,

LUB 3, Nowe przystanki kolejowe w Zamościu,

LUB 4, Lubartów – Parczew,

LUB 5, Parczew – Łuków,

LUB 6, Zawada - Hrebenne,

LUB 7, Rejowiec Fabryczny - łącznica,

LUB 8, Dorohusk – Zawadówka Naftobaza, 


Pierwsze miejsce zajął projekt numer 1(669 głosów), obejmujący rewitalizację linii 81 z Chełma do Włodawy, wraz z budową 4 km nowego toru do centrum Włodawy. Koszt modernizacji 45 km trasy i budowy dodatkowego odcinka oszacowano na 52 mln złotych.

Drugie miejsce przypadło zadaniu nr 3 (225 głosów), polegającemu na budowie nowych przystanków kolejowych w obrębie Zamościa. Nowe przystanki miałyby zostać zlokalizowane przy ul. Peowiaków oraz na wysokości ul. Jana Zamoyskiego. Szacunkowy koszt projektu, poprawiającego znacznie dostępność kolei w mieście, to 5 mln złotych. 

Podium zamyka zadanie nr 5, czyli modernizacja 53 km trasy linii nr 30 między Parczewem a Łukowem (180 głosów).  Koszt tej inwestycji szacuje się na 70 mln złotych. Sukces tego projektu jest pokłosiem udanej reaktywacji połączenia Lublina z Lubartowem i Parczewem.

www.kolej2022.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane