poniedziałek, 19 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Mazowszu



Na kolejowe projekty w województwie mazowieckim, których do głosowania przedstawiono 12, oddano w sumie 857, co z punktu widzenia rozmiarów województwa mocno zaskakuje. Oto pełna lista:

 


MAZ 1, Nasielsk – Sierpc,


MAZ 2, Radom – Drzewica,


MAZ 3, Kolej Północno-Wschodnia,


MAZ 4, Doprowadzenie kolei do centrum Ostrołęki,


MAZ 5, Nowa Iwiczna – Konstancin-Jeziorna,


MAZ 6, Wieliszew – Zegrze,


MAZ 7, Połączenie kolejowe do lotniska w Modlinie,


MAZ 8, Połączenie kolejowe do lotniska w Radomiu,


MAZ 9, Budowa stacji Mszczonów na CMK,


MAZ 10, Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa,


MAZ 11, Nowa linia kolejowa Płock – Ostrołęka – prace przygotowawcze,


MAZ 12, Nowa linia kolejowa Zegrze – Przasnysz – prace przygotowawcze,



 

Zwyciężyło zadanie nr 3, czyli rewitalizacja wschodniej osi kolejowej pod nazwą „Kolej Północno-Wschodnia”. Obejmuje ono następujące prace:

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele – gr. województwa; 
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 34 na odcinku Ostrołęka – Małkinia; 
  • Odbudowa linii nr 514 Prostyń Bug – Treblinka wraz z budową łącznicy umożliwiającej wjazd na posterunku Prostyń Bug na linię nr 6 bezpośrednio w kierunku Małkini; 
  • Odbudowa linii nr 55 na odcinku Treblinka – Kosów Lacki; 
  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 55 na odc. Kosów Lacki – Siedlce.

Koszt prac na odcinku 181 km wynosi szacunkowo 360 mln złotych. Projekt zdobył 236 głosów.

Na drugim miejscu zadanie nr 2, obejmujące rewitalizację linii kolejowej nr 22 między Radomiem a Drzewicą do granicy województwa mazowieckiego. Modernizacja przewidziana na dwa możliwe warianty: tylko jeden tor z rozbiórką drugiego (koszt rzędu 25 mln) lub modernizacja całego toru 2, połączona z wymianą torowiska toru 1 tylko na odcinkack zużytych (za 70 mln złotych). Prace pozwoliłyby przywrócić konkurencyjność tej trasy i uruchomić atrakcyjne pociągi dalekobieżne. Zdobył 122 głosy.

Podium zamyka zadanie nr 10, dotyczące Piaseczyńsko-Grójeckiej Kolei Wąskotorowej. W jego zakres wchodzi wymiana torów na odcinku 28 km, między Piaseczno Miasto a Grójcem, i zakup taboru do obsługi trasy (zapewnienie taktu 30 minut). Całkowity koszt inwestycji, która zapewni dostęp do kolei Tarczynowi i Grójcowi, umożliwiając przesiadki w Piasecznie na pociągi do Warszawy chociażby, to 35 mln złotych, i obejmuje także zakup taboru. Oddano niego 106 głosów.

www.kolej2022.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane