sobota, 10 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Opolszczyźnie

W województwie opolskim pod głosowanie trafiło 6 zadań, z czego aż 2 są inicjatywami zgłoszonymi przez samych głosujących. Oto pełna lista:

OP 1, Nysa – Opole, 

OP 2, Opole – Kluczbork, 

OP 3, Nysa – Brzeg, 

OP 4, Kędzierzyn Koźle – Paczków, 

OP 5, Rewitalizacja węzła kolejowego w Głuchołazach,

OP 6, Kędzierzyn Koźle – Kluczbork 

 


Zwycięzcą głosowania okazało się zadanie nr 6. Projekt ten przewiduje rewitalizację linii 175 z Kędzierzyna Koźla do Kłodnicy, o długości 89 km. Linia w części jest nieprzejezdna. Remont polegałby na modernizacji jednego toru na całej długości, z jednoczesnym demontażem drugiego, nieczynnego (na dwutorowym odcinku). Wartość inwestycji, w połączeniu z remontem peronów, szacuje się na 90 mln złotych. Przewidywane małe potoki pasażerskie raczej nie wróżą mu powodzenia, choć zdobył przeszło 1/3 wszystkich głosów (108).

Na drugim miejscu znalazł się projekt nr 5, czyli rewitalizacja węzła Głuchołazy. Przewiduje on modernizację linii 297 z Nowego Świętowa do Głuchołaz, oraz linii 333 i 343, wychodzących z Głuchołaz do granic z Czechami. Jego realizacja przyczyni się do poprawy komunikacji w rejonie, oraz poprawi warunki dla tranzytowych pociągów Kolei Czeskich, na trasie Mikulovice - Jindřichov ve Slezku. Koszt to szacunkowo 25 mln złotych.

Podium zamyka projekt nr 4. Polegać ma on na rewitalizacji linii kolejowej 137 między Kędzierzynem a Paczkowem, w części nie wykorzystywanej w ruchu liniowym. Koszt inwestycji, prowadzonej na długości 102 km, szacuje się na 150 mln złotych.

W sumie na opolskie projekty oddano 301 głosów.

www.kolej2022.pl







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane