wtorek, 6 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Podkarpaciu

Wśród podkarpackich projektów w akcji Kolej2022 pojawiły się następujące propozycje:

PDK 1, Rzeszów – Jasło,

PDK 2, Jasło – Zagórz,

PDK 3, Ocice – Dębica, 

PDK 4, Jasło – Gorlice, 

PDK 5, Mała łącznica Jasła, 

PDK 6, Duża łącznica Jasła,

PDK 7, Zagórz – Łupków,

PDK 8, Munina – Hrebenne,

PDK 9, Przeworska Kolej Dojazdowa,

PDK 10, Budowa przystanku Strzyżów Miasto,

                    PDK 11, Zagórz – Krościenko,                   

   PDK 12, Nowa linia kolejowa Stalowa Wola – Rzeszów – prace przygotowawcze

 

Na wszystkie projekty oddano łącznie 10123 głosy.

Pierwsze miejsce zdobył projekt nr 8, czyli rewitalizacja linii kolejowej 101 na odcinku Munina - granica województwa. Remont odcinka o długości 77 km szacunkowo wyniesie okoł 55 milionów złotych. Oddano na niego 6827, czyli blisko 70% wszystkich głosów.

Na drugiej pozycji, z dużo gorszym wynikiem, znalazł się projekt nr 6, traktujący o budowie tzw. dużej łącznicy Jasła, między liniami 106 i 108 (nowy tor na trasie Szebnie - Jedlicze Męcinka, omijający Jasło), dzięki czemu pociągi dalekobieżne nie musiałyby wjeżdżać do Jasła i dokonywać tam zmiany czoła. Szacunkowy koszt, nie uwzględniający wstępnych studiów wykonalności, to około 100 mln złotych.

Na trzecim miejscu znalazł się projekt rewitalizacji niemal 70 km odcinka linii kolejowej 108 z Jasła do Nowego Zagórza, którego koszt szacuje się na blisko 90 mln złotych.

www.kolej2022.pl


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane