wtorek, 20 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Podlasiu



W województwie podlaskim wyklarowało się do głosowania 8 projektów, z czego trzy dotyczyły torów szerokich (1520 mm). Niestety, żaden z nich nie zdobył uznania. Oddano w sumie 1045 głosów, a lista projektów poniżej.

 

PDL 1, Czeremcha – Bielsk Podlaski,

PDL 2, Hajnówka – Białowieża Pałac,

PDL 3, Łapy – Ostrołęka,

PDL 4, Śniadowo – Łomża,

PDL 5, Białystok – Zubki Białostockie,

PDL 6, Bufałowo Wschód – Bufałowo (tor 1520 mm),

PDL 7, granica państwa – Chryzanów (tor 1520 mm),

PDL 8, Kuźnica Białostocka – Gieniusze (tor 1520 mm),


Zwyciężyło zadanie nr 2, którego celem jest zapewnienie połączenia kolejowego z niedostępną od dawna Białowieżą. Projekt obejmuje modernizację zarówno linii 52 Hajnówka - Białowieża Towarowa, jak i linii 451 Białowieża Towarowa – Białowieża Pałac, wraz z dobudową łącznicy, która wyeliminuje konieczność zmiany czoła. Koszt remont 24 km trasy oszacowano na 36 mln złotych. Projekt wybitnie turystyczny uzyskał 459 głosów.

Drugie miejsce zajął projekt nr 4, czyli rewitalizacja linii 49 ze Śniadowa do Łomży, czyli przywrócenie dostępu do transportu sznowego jednemu z większych miast województwa. Modernizacja 16 km trasy to koszt rzędu 20 mln złotych. Zadanie zdobyło 198 głosów.

Stawkę na podium zamyka zadanie nr 3. Obejmuje ono rewitalizację odcinka linii 32 od Łap do granicy województwa przez Śniadowo, i jest komplementarne z projektem nr 4, gdyż umozliwi uruchomienie sprawnych połączeń do Łomży, ale także zbliży kolejowo Ostrołękę. Projekt uzyskał 133 głosy, a modernizacja tego 27-kilometrowego odcinka kosztować ma 35 mln złotych.

To już wszystkie województwa. Jutro podsumowanie całego projektu Kolej2022.

www.kolej2022.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane