czwartek, 15 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Pomorzu



Wśród dziesięciu projektów zakwalifikowanych do głosowania w województwie pomorskim, uwagę przyciągają przede wszystkim typowo turystyczne zadania. W sumie oddano 839 głosów. Lista poniżej:

POM 1, Malbork – Grudziądz,


POM 2, Szczecinek – Słupsk – Ustka,


POM 3, Lębork – Łeba,


POM 4, Somonino – Kartuzy – Lębork,


POM 5, Lipusz – Bytów,


POM 6, Władysławowo – Dębki,


POM 7, Żuławska Kolej Dojazdowa,


POM 8, Szymankowo – Nowy Dwór Gdański,


POM 9, Prabuty – Kwidzyn,


POM 10, Bytów – Korzybie, 


Zwyciężyło zadanie nr 1, mimo wszystko bardziej lokalne niż turystycze, a mianowicie obejmujące rewitalizację linii kolejowej 207 z Malborka w kierunku Grudziądza, na odcinku Malbork - granica województwa przez Kwidzyn. Całkowity koszt prac na tym 57-kilometrowym odcinku szacuje się na 75 mln złotych. Na projekt ten oddano 186 głosów.

Na drugiej pozycji, ze 138 głosami, uplasowało się zadanie nr 7, obejmujące rewitalizację, będącej obecnie w katastrofalnym stanie atrakcji turystycznej, jaką jest Żuławska Kolej Dojazdowa. Projekt obejmuje modernizację torów na odcinku Nowy Dwór Gdański - Stegna oraz Prawy Brzeg Wisły - Sztutowo. Koszt prac na 32 km trasy wynosi szacunkowo 16 mln złotych.

Podium na Pomorzu zamyka zadanie nr 9. Jego przedmiotem jest rewitalizacja linii kolejowej 218 między Prabutami a Kwidzynem. Projekt ten zapewniłby możliwość skomunikowania Kwidzyna z pociągami relacji Warszawa - Trójmiasto w Prabutach, dzięki czemu droga do Warszawy uległaby znacznemu skróceniu. Zadanie obejmuje remont torów oraz prace inżynieryjne w pewnym zakresie. Koszt modernizacji tego 21-kilometrowego odcinka jednotorowego szacuje się na 30 mln złotych.

www.kolej2022.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane