Wśród dziesięciu projektów zakwalifikowanych do głosowania w województwie pomorskim, uwagę przyciągają przede wszystkim typowo turystyczne zadania. W sumie oddano 839 głosów. Lista poniżej:
POM 1, Malbork – Grudziądz,
POM 2, Szczecinek – Słupsk – Ustka,
POM 3, Lębork – Łeba,
POM 4, Somonino – Kartuzy – Lębork,
POM 5, Lipusz – Bytów,
POM 6, Władysławowo – Dębki,
POM 7, Żuławska Kolej Dojazdowa,
POM 8, Szymankowo – Nowy Dwór Gdański,
POM 9, Prabuty – Kwidzyn,
POM 10, Bytów – Korzybie,
Zwyciężyło zadanie nr 1, mimo wszystko bardziej lokalne niż turystycze, a mianowicie obejmujące rewitalizację linii kolejowej 207 z Malborka w kierunku Grudziądza, na odcinku Malbork - granica województwa przez Kwidzyn. Całkowity koszt prac na tym 57-kilometrowym odcinku szacuje się na 75 mln złotych. Na projekt ten oddano 186 głosów.
Na drugiej pozycji, ze 138 głosami, uplasowało się zadanie nr 7, obejmujące rewitalizację, będącej obecnie w katastrofalnym stanie atrakcji turystycznej, jaką jest Żuławska Kolej Dojazdowa. Projekt obejmuje modernizację torów na odcinku Nowy Dwór Gdański - Stegna oraz Prawy Brzeg Wisły - Sztutowo. Koszt prac na 32 km trasy wynosi szacunkowo 16 mln złotych.
Podium na Pomorzu zamyka zadanie nr 9. Jego przedmiotem jest rewitalizacja linii kolejowej 218 między Prabutami a Kwidzynem. Projekt ten zapewniłby możliwość skomunikowania Kwidzyna z pociągami relacji Warszawa - Trójmiasto w Prabutach, dzięki czemu droga do Warszawy uległaby znacznemu skróceniu. Zadanie obejmuje remont torów oraz prace inżynieryjne w pewnym zakresie. Koszt modernizacji tego 21-kilometrowego odcinka jednotorowego szacuje się na 30 mln złotych.
![]() |
www.kolej2022.pl |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane