sobota, 17 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty na Warmii i Mazurach



Na liście projektu Kolej2022 w województwie warmińsko-mazurskim znalazło się tylko 5 projektów, z których zwycięski zgarnął aż 70% wszystkich głosów. Oddano ich w sumie 3874. A poniżej pełna lista:

WM 1, Czerwonka - Orzysz,



WM 2, Elbląg - Frombork - Braniewo,



WM 3, Olsztyn - Braniewo,



WM 4, Szymany – Wielbark – Chorzele,



WM 5, Olecko – Gołdap,


Na miejscu pierwszym uplasowało się zadanie nr 2, czyli modernizacja Kolei Nadzalewowej - linii 254 na odcinku Elbląg - Braniewo, przez Frombork. Zadanie ma na celu przywrócenie funkcjonowania tej atrakcyjnej turystycznie linii kolejowej. Za rewitalizację 48 km trasy trzeba będzie zapłacić szacunkowo 40 mln złotych. Uzyskał 2702 głosy.

Drugie miejsce zajął projekt nr 5, obejmujący całkowitą wymianę i odbudowę torów linii 41 między Oleckiem a Gołdapią. Umożliwi to powrót kolei w ten rejon Polski. Koszt remontu tego 38-kilometrowego odcinka to 76 mln złotych. Projekt zdobył 537 głosów.

Ostatni stopień podium należy do zadania nr 1, czyli modernizacji linii 223 na odcinku Czerwonka Orzysz, przywracającej połączenie kolejowe z Mikołajkami i Mrągowem - atrakcyjnymi turystycznie miastami w Krainie Wielkich Jezior. Modernizacja tego odcinka, o długości 86 km, wyniesie szacunkowo 110 mln złotych.  Zadanie uzyskało 437 głosów.


www.kolej2022.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane