wtorek, 13 stycznia 2015

Kolej2022 - projekty w Lubuskiem

W województwie lubuskim w głosowaniu znalazło się 11 projektów, z których niemal połowa zgłoszona została przez społeczeństwo (propozycje internautów). Oto lista zadań:


LBS 1, Krzyż – Gorzów Wielkopolski,

LBS 2, Nowa Sól – Żagań,

LBS 3, Żagań – Głogów,

LBS 4, Międzychód – Skwierzyna,głosy: 547

LBS 5, Zielona Góra – Żary, 

 LBS 6, Forst – Żary – Żagań – Legnica, 

LBS 7, Guben – Lubsko – Żary, 

LBS 8, Jasień – Bieniów – Żagań,

LBS 9, Gorzów Wlkp. – Myślibórz,

LBS 10, Linia kolejowa „Pro-Europa-Viadrina” Gorzów Wlkp. – Rzepin,

LBS 11, Krzyż – Gorzów Wlkp. – elektryfikacja





Zwycięskim projektem okazało się zadanie nr 2 (1361 głosów), obejmujące rewitalizację 40-kilometrowego odcinka linii 371 między Nową Solą a Żaganiem. Dzięki temu przywrócone zostałoby wygodne połączenie Zielonej Góry z południową częścią województwa, co stanowi istotny element Zielonogórskiej Kolei Aglomeracyjnej. Ta linia jest obecnie całkowicie wyłączona z ruchu kolejowego. Szacunkowy koszt remontu odcink to 52 mln złotych.



Na drugim miejscu znalazł się projekt nr 7 (1284 głosy), obejmujący rewitalizację linii 275 między Jasieniem a granicą państwa w Gubinie, oraz odbudowę linii 282 Sieniawa Żarska - Jasień. Linia ta stanowiłaby świetną alternatywę zarówno dla transportu pasażerskiego, jak i towarowej kolei intermodalnej, stanowiąc najkrótszą drogę z Dolnego Śląska do Niemiec. Ponadto komunikację kolejową odzyskałoby Lubsko i okoliczne miejscowości, co z pewnością przyczyni się w perspektywie do rozwoju tej części województwa. Zadanie to wymaga przede wszystkim prac na odcinku linii 282, fizycznie niemal nieistniejącej. Całkowity koszt modernizacji 46 km trasy oszacowano na 43 mln złotych.


Stawkę podium zamyka zadanie nr 4 (547 głosów), obejmujące rewitalizację odcinka linii 363 ze Skwierzyny do granicy województwa. Jest to projekt komplementarny do zadania Rokietnica - Międzychód w województwie wielkopolskim, i tylko pod warunkiem jego realizacji mają sens prace w lubuskiem. Realizacja obu zadań pozwoliłaby na stworzenie szybkiego połączenia między Poznaniem a Gorzowem Wielkopolskim. Koszt prac na odcinku 29 km wycenia się na 40 mln złotych.

W sumie na projekty w województwie lubuskim oddano 5161 głosów.

www.kolej2022.pl







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane