W ramach inwestycji powstają dwa perony długości 100 metrów i wysokości adekwatnej do obecnyh standardów. Przystanek Zamość Starówka, położony zaledwie kilka minut od zabytkowego Rynku, oraz przystanek Zamość Wschód (w rejonie ul Peowiaków) wyposażone będą w system informacyjny, wiaty i nowe oświetlenie, a w planach jest także instalacja monitoringu. Władze Zamościa zajmują się zagospodarowaniem terenów wokół powstających przystanków, m.in. budując dojścia do peronów czy modernizując przystanek przy Peowiaków.
Budowa wspomnianych przystanków od dawna postulowana była przez mieszkańców Zamościa. Dzięki ich powstaniu dostępność kolei wzrośnie, co zapewne pociągnie za sobą wzrost frekwencji. Pełny obraz zyskamy dopiero późną jesienią, ponieważ PKP PLK planuje wyłączenie części trasy Zamość - Lublin w okresie od 1 czerwca do 5 października. Powodem takiej decyzji jest konieczność naprawy torów i dwóch obiektów inżynieryjnych w rejonie Krasnegostawu. Wymusi to przesiadki do zastępczych autobusów i z pewnością nie przysporzy kolei chętnych podróżnych.
![]() |
Prawie gotowy peron Zamość Starówka (fot. PKP PLK) |
![]() |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane