poniedziałek, 9 marca 2015

KRAKÓW: Tramino na testach


Od dwóch tygodni w Krakowie gości na testach, przybyły z Poznania, tramwaj Solaris Tramino. 23 lutego o godzinie 12.00 odbyła się jego uroczysta prezentacja, po czym rozpoczął się okres 3-miesięcznej eksploatacji pojazdu przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

Tramwaj składa się z 5 członów i posiada aż 32 metry długości. Wyróżniają go biało-czerwone barwy i, co warte podkreślenia, zdecydowanie atrakcyjniejszy wygląd w porównaniu do królujących w Krakowie tramwajów Bombardiera. Tramwaj oferuje prawie 70 miejsc siedzących i jednorazowo zabiera ponad 200 pasażerów. Jedną z największych innowacji, jakie oferuje Solaris Tramino jest układ odzysku energii z systemem superkondensatorów, który zamieszczony jest na dachu pojazdu. Dzięki systemowi tramwaj może gromadzić energię elektryczną, która później wykorzystywana jest przy przyspieszaniu. Jest to pierwszy w Polsce tramwaj z takim wyposażeniem. Układ superkondensatorów po odpowiedniej adaptacji może być wykorzystywany dla zapewnienia jazdy autonomicznej tramwaju, czyli bez konieczności pobierania energii z sieci trakcyjnej. Poza tym tramwaje wyposażone są w system stabilizacji toru jazdy.

Wagon stacjonuje w Zajezdni Nowa Huta, toteż skierowany został do obsługi linii numer 1 (ze względu na bliskość serwisu). Prawdopodobne jest, że z biegiem czasu zacznie on odwiedzać także inne linie w mieście.

Pierwszy Solaris Tramino serii S100 na terenie Zajezdni Nowa Huta w Krakowie (źródło: forsal.pl)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane