niedziela, 8 marca 2015

WARSZAWA: II linia metra już kursuje!

Dziś rano, o godzinie 9:30, otwarty został dla podróżnych centralny odcinek II linii metra, dzięki któremu przejazd między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim możliwy jest w ciągu około 10 minut. Do końca dnia wszyscy mogą korzystać z linii za darmo.

Za kilka lat na obu końcach obecnego odcinka przybędą po 3 nowe stacje. Dzięki temu metro dotrze prawie na Jelonki oraz na Targówek. A poniżej vademecum informacji o centralnym odcinku II linii warszawskiego metra:
  • 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy, Dworzec Wileński,
  • 6 wentylatorni,
  • czas przejazdu całej trasy: 10 – 12 min,
  • częstotliwość kursowania: około 3 min, 
  • początek kursowania: 8 marca 2015 r.,
  • koszt budowy wraz z zakupem taboru: 5 942 289 708 zł,
  • wartość dofinansowania z UE: 3 111 000 zł,
  • podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę: 28 października 2009 r.,
  • rozpoczęcie prac w terenie: ul. Prosta – 11 września 2010 r., Powiśle – 15 listopada 2010 r., ul. Sokola – 4 czerwca 2011 r., ul. Świętokrzyska – 11 czerwca 2011 r., ul. Targowa – 15 października 2011 r., 
  • zakończenie prac budowlanych: 30 września 2014 r.,
  • wykonawca: konsorcjum Astaldi/Gülermak/Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów,
  • głębokość stacji do poziomu peronu: Rondo Daszyńskiego – 15 m, Rondo ONZ – 14 m, Świętokrzyska – 19 m, Nowy Świat-Uniwersytet – 23 m, Centrum Nauki Kopernik – 19 m, Stadion Narodowy- 13 m, Dworzec Wileński – 13 m,
  • zużyto 463 000 m³ betonu, 48 000 ton stali,
  • długość peronów na stacjach: po 120 m,
  • długość tuneli: 4,2 km,
  • średnica tunelu: 5,4 m,
  • prędkość drążenia tunelu tarczą TBM (Tunell Boring Machine) – 80 m na tydzień,
  • długość tunelu pod dnem Wisły: 870 m,
  • długość łącznika pomiędzy I a II linią: 533 m.
warszawa.naszemiasto.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane