W sumie do Düsseldorfu trafiło 95 egzemplarzy. Dalsze 99 zamówiła Kopenhaga, która w roku 1972 przekazała je do Aleksandrii, w ramach pomocy międzynarodowej.
Do Polski wagony GT6 z Düsseldorfu zaczęły trafiać w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku. W latach 1996-2000 5 takich jednostek kupił Poznań (który potem przerzucił się na tramwaje z Frankfurtu oraz wagony GT8), a przodownikiem w sprowadzaniu tego typu stał się Szczecin. Miasto to zakupiło jednorazowo, w roku 1996, aż 33 wagony GT6 Düsseldorf, które wykorzystywane były w ruchu liniowym do roku 2009.
Wagony z Düsseldorfu nie trafiły do żadnego innego polskiego miasta. Od tramwajów z Norymbergi odróżnia je panoramiczna, położona szyba przednia, dzięki której poprawione zostały warunki pracy motorniczych (zmniejszenie refleksów świetlnych).
![]() |
Tramwaj Düwag GT6 typu Düsseldorf w barwach MPK Poznań (fot. Radomil, pl.wikipedia.org) |
![]() |
Tramwaj Düwag GT6 typu Düsseldorf w Szczecinie (fot. Tramwajolog, pl.tramwaj.wikia.com) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane