środa, 27 maja 2015

"Nocna szyna" Odcinek 95: Rotterdam, linia 23


Pierwsze wcielenie linii tramwajowej 23 w Rotterdamie zostało uruchomione 24 marca 1930, na trasie Kootsekade – stacja Moza. Linia początkowo kursowała w odstępach 7,5 minuty. W 1936 roku linia ta została zawieszona.
Ponownie uruchomiono ją 28 stycznia 2000 roku jako linię tramwajową pomiędzy dworcem Rotterdam Centraal a stadionem Feijenoordu. Kursowała wówczas tylko przy okazji imprez na stadionie. Od 3 września 2001 kursowała już normalnie, ale z częstotliwością tylko od 30 do 60 minut.

Od 1 marca 2004 linia 23 jest to jedna z linii TramPlus i kursuje do został przedłużony do Beverwaard. W dniu 31 października 2005 roku trasę przedłużono z drugiej strony, do Vlaardingen w Schiedam. 18 sierpnia 2008 trasę zmieniono w kierunku Station Schiedam Centrum, co sprawiło, że ze względu na długość i czas przejazdu (75 minut) była to najdłuższa linia w całej Holandii. Od 9 grudnia 2012, linia, z powodu cięć budżetowych, skrócona została od strony zachodniej do Marconiplein.

W ciągu dnia , w dni robocze, kursuje co 7,5 minuty, a w weekendy co 10 minut. Między przystankami Beurs i Marconiplein trasa tej linii pokrywa się z liniami 21 i24,co daje podwojoną częstotliwość na wspólnym odcinku.


Fot. Maurits90, nl.wikipedia.org

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane