Autobusy te wprowadzono do produkcji w roku 1983, siłami firmy założonej w roku 1878 przez Jacobusa D. Botsa w Holandii. Początkowo zajmowała się ona... obróbką drewna! Futura stała się najbardziej rozpoznawalnym produktem przedsiębiorstwa, i do dziś produkowana jest w zmodyfikowanej wersji. Do momentu wprowadzenia modyfikacji zmontowano około 11 tysięcy egzemplarzy modeli Futura Classic. Autobusy posiadały silniki DAF, montowane nadal także w nowych Bovach Futurach. Charakterystyczny rys przedniej ściany autobusu był nawet kopiowany przez inne firmy, jak chociażby przez polskiego Autosana.
W Polsce autobusy Bova Futura Classic zaczęły pojawiać się w latach 90., kiedy to pojawiły się możliwości rozwoju firm przewozowych, które startowały dzięki zakupom używanych autokarów z zachodniej Europy. Z biegiem lat Futur było coraz więcej, przez co stały się one jednymi z najpopularniejszych, obok marki Setra, autokarów turystycznych klasy Lux w naszym kraju. Obecnie ich gwiazda nieco przygasła, choć ciągle spotkać można wiele, już nieco nowszych, egzemplarzy.
![]() |
Bova Futura z roku 1990 w Holandii (fot. Spoorjan, nl.wikipedia.org) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane