piątek, 31 lipca 2015

Koniec połączeń interREGIO. Przewozy Regionalne wycofują się z działalności komercyjnej

Z dniem 1 września spółka Przewozy Regionalne likwiduje komercyjny segment swojej działalności, czyli pociągi InterREGIO, REGIOexpress i autobusy InterREGIObus. W ofercie pozostaną wyłącznie połączenia dotowane przez ograny państwowe.

Z końcem sierpnia przestaną funkcjonować następujące połączenia interREGIO: 

- IR Drwęca: Poznań – Toruń – Olsztyn,
- IR Mamry: Olsztyn – Toruń – Poznań – Wrocław – Jelenia Góra,
- IR Mewa: Szczecin – Poznań – Warszawa,
- IR Portowiec: Szczecin – Poznań – Warszawa,
- IR Warta: Poznań – Konin – Warszawa,
- IR Białowieża: Warszawa - Siedlce - Hajnówka (zastąpiony zostanie przez pociągi REGIO)
- IR Spodek: Katowice – Opole – Wrocław.
- IR Giewont: Częstochowa – Sosnowiec – Katowice – Żywiec – Zakopane
- IR Lednica: Poznań – Inowrocław – Bydgoszcz
- IR Szyndzielnia: Bielsko-Biała – Rybnik – Opole – Wrocław

oraz pociągi REGIOekspres RE Kowalski i RE Schmidt kursujące z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. 

W ofercie Przewozów Regionalnych pozostanie sześć par pociągów kursujących na trasie Łódź – Warszawa – Łódź, które zamawia i finansuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Nadal uruchamiane będą także dwa międzynarodowe pociągi z Małkini i Ełku do Grodna (i z powrotem) finansowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Do tej pory pociągi tych segmentów stanowiły uzupełnienie oferty regionalnej. Przewozy Regionalne zdecydowały jednak o ograniczeniu świadczenia usług w tym segmencie od 1 września. Jest to spowodowane realizowanym obecnie w firmie procesem restrukturyzacji mającym doprowadzić do uzyskania przez nią trwałej rentowności, a tym samym umożliwiającym przeprowadzenie inwestycji m.in. w nowy tabor, na czym mają skorzystać przede wszystkim pasażerowie. W ramach restrukturyzacji, zgodnie z regulacjami europejskimi, firma zobowiązana jest do uwolnienia części rynku, co realizuje m.in. poprzez rezygnację z obsługi połączeń interREGIO. Dodatkowo restrukturyzacja oznacza szeroko pojętą optymalizację. Zdecydowana większość pociągów IR kursujących na trasach krajowych ma charakter typowo komercyjny, czyli uruchamiana jest przez firmę samodzielnie, bez jakichkolwiek dotacji. Z przeprowadzonych analiz finansowych wynika, że wpływy ze sprzedaży biletów na te połączenia nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich uruchomieniem. Nie bez znaczenia pozostaje też aspekt techniczny, a przez to również jakościowy dla podróżnych – obecnie większość pojazdów przewoźnika nie jest przystosowana do obsługi połączeń dalekobieżnych.

Definitywny koniec połączeń interREGIO

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane