środa, 1 lipca 2015

KRAKÓW: poprawa w kwestii kolei regionalnej - znamy szczegóły nowego rozkładu w Małopolsce

W ubiegłym tygodniu Marszałek Małopolski, Marek Sowa, przedstawił informacje odnośnie funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w ramach nowego rozkładu jazdy, który wprowadzony zostanie z dniem 13 grudnia 2015 roku. Wiemy już, ile województwo przeznaczy na kursowanie pociągów i jak zostanie podzielona praca eksploatacyjna między przewoźników.

Praca przewozowa wzrośnie o około 5% w stosunku do obecnego rozkładu. Oznacza to więcej połączeń regionalnych na terenie województwa. Województwo zarezerwuje na przewozy kolejowe w przyszłym roku 93 804 268 złotych. Dla Przewozów Regionalnych będzie to kwota 80 milionów, dla Kolei Małopolskich 13,5 miliona, a dla Kolei Śląskich – 300 tysięcy złotych.

W nowym rozkładzie jazdy Przewozy Regionalne będą obsługiwać następujące linie:
  • Kielce – Sędziszów – Olkusz – Katowice: 6 pociągów
  • Kraków – Miechów – Sędziszów – Kielce: 8 pociągów
  • Kraków – Tarnów – Rzeszów: 37 pociągów
  • Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica: 16 pociągów
  • Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane: 17 pociągów (o 2 więcej)
  • Kraków – Wadowice – Bielsko Biała: 15 pociągów (o 2 więcej)
  • Kraków – Trzebinia – Katowice: 14 pociągów
  • Kraków – Trzebinia – Oświęcim: 39 pociągów
  • Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim: 8 pociągów
Koleje Małopolskie będą z kolei wozić pasażerów na liniach:
  • Kraków Balice – Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia: 83 pociągi w tym 66 bezpośrednich pociągów relacji Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Balice
  • Kraków – Miechów - Sędziszów: 26 pociągów (połączenie przejęte od Przewozów Regionalnych)
Natomiast Koleje Śląskie w dalszym ciągu wykonywać będą przewozy na odcinku Katowice – Oświęcim, uruchamiając tam 14 pociągów w cyklu dobowym.

Zarząd województwa wyraził ponadto zgodę na podpisanie aneksu porozumienia z Agencją Rozwoju Przemysłu i spółką Przewozy Regionalne na temat procesu restrukturyzacji tej spółki. Pozwoli to na wejście do spółki Agencji Rozwoju Przemysłu i dokapitalizowanie PR kwotą blisko 750 mln zł. W efekcie poprawi się sytuacja finansowa PR. Ale to nie koniec rewelacji. Małopolska wystąpiła bowiem do zarządu Przewozów Regionalnych z propozycją zakupu Małopolskiego Zakładu. Teraz urząd czeka na ruch ze strony przewoźnika oraz konkretną ofertę.

Czyżby jutrzenka nadziei nad koleją regionalną w Małopolsce?

Promień światła na małopolską kolej regionalną!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane