poniedziałek, 20 lipca 2015

Podnoszenie standardu w PKP Intercity

Onet dotarł do informacji o tym, jak rozdysponowane zostaną nowe składy, zakupione przez PKP Intercity. Wynika z tego, że nowe Darty i Flirty pojadą trasami pociągów TLK, często dość zawiłymi zresztą.

Przewoźnik zamówił 20 pociągów Flirt od konsorcjum Stadler-NEWAG. Każdy z nich będzie miał 8 członów bezprzedziałowych i zabierze: 300 pasażerów w klasie 2. i 60 w klasie 1. W PKP Intercity komplet jednostek znajdzie się do końca października, by pociągi mogły pojawić się na torach już wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy.

Jednostki mają zostać skierowane na następujące trasy:
mat. prasowe Onet
  • Warszawa - Kutno - Toruń - Bydgoszcz 
  • Olsztyn - Warszawa - Kielce - Kraków
  • Gdynia - Bydgoszcz - Kutno - Łódź -Częstochowa - Katowice 
  • Kraków - Miechów - Opoczno - Łódź -Kutno - Konin - Poznań - Szczecin 







Kolejne 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych to PESA Dart, oferujące po 292 miejsca w klasie 2. i 60 w 1. Jednostki składać się będą z 8 członów, a termin ich dostarczenia także mija z dniem 30 października. Składy najpewniej już w grudniu pojawią się na trasach pociągów TLK:
  • Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin 
  • Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała. 
Ponadto przewoźnik w dalszym ciągu pozyskuje kolejne nowe wagony w ramach projektów unijnych, bądź modernizuje starsze, m.in. na trasy Szczecin – Przemyśl (150 wagonów) czy Wrocław – Gdynia (25 wagonów).

mat. prasowe Onet

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane