czwartek, 9 lipca 2015

Stacje kolejowe Polski - Regulice (Główne)

Stacja kolejowa w Regulicach powstała wraz z otwarciem linii kolejowej 103 z Trzebini do Wadowic w roku 1899. Od tego czasu pełniła funkcję mijanki osobowej i towarowej, a na jej terenie działała także waga kolejowa. W roku 1950 zdegradowano stację to roli przystanku, pozostawiając czynne jedynie dwa główne tory przy peronie wyspowym. W 1991 nad torami stacji zawisła trakcja elektryczna, co jednak nie przeszkodziło w likwidacji ruchu już 11 lat później. Nieatrakcyjny czas przejazdu, nieekonomiczne jednostki elektryczne, które nijak nie mogły się wypełnić oraz potężna konkurencja drogowa spowodowały, że popyt zaczął stopniowo wygasać, najpierw samoistnie, a później z pomocą zarządców infrastruktury, którzy nie chcieli dalej dokładać do tego lokalnego interesu. Początkiem października 2012 roku pociągi zawieszono i stacja Regulice popada od tego czasu w ruinę.

Stacja składa się z peronu wyspowego, na który dojście zorganizowane było w poziomie szyn. Na peronie ustawiono zunifikowane wiaty, jakie jak na wszystkich prawie stacjach w województwie małopolskim. Od strony głównej drogi wnosi się budynek dworcowy – niewielki, piętrowy, zamieszkany na górze przez kolejarską rodzinę, a na dole zamknięty na głucho. Tory są rozkradzione lub porozkręcane, a cały teren stacji zarośnięty jest wszelką roślinnością. Ciągle widoczne są ślady kolei w Regulicach, czego najlepszym dowodem jest drogowskaz: Stacja PKP, na drodze do Alwerni.

Peron w Regulicach

Stan torowiska - ukradzione wszystko co się dało

Budynek dworca

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane